وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » پاسخ ایران به اظهارات نخست وزیر استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/10/27 - 1:47

پاسخ ایران به اظهارات نخست وزیر استرالیا

صدای استرالیا - ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر نخست وزیر استرالیا، اینگونه اتهام زنی‌ها به جمهوری اسلامی ایران را  ناعادلانه و بی اساس دانست.


صدای استرالیا – ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر نخست وزیر استرالیا، اینگونه اتهام زنی‌ها به جمهوری اسلامی ایران را  ناعادلانه و بی اساس دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد، دولت استرالیا بخوبی از نقش و جایگاه مهم ایران در برقراری صلح و ثبات در افغانستان، مبارزه مؤثر با پدیده شوم و خطرناک تروریسم داعش و گروه‌های افراطی در منطقه و تامین امنیت انرژی در یکی از مهمترین آبراه‌های بین‌المللی جهان آگاه است.

کنعانی اضافه کرد متأسفانه با وارونه دیدن واقعیت‌های منطقه و با حمایت‌های یک جانبه و عدم جدیت در توقف کشتار مردم بی گناه غزه از سوی رژیم صهیونسیتی و همچنین پشتیبانی از اقدامات خودسرانه آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به یمن و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، کانبرا مجددا بعد از تجربه تلخ همراهی با ائتلاف آمریکایی در عراق و افغانستان، در مسیر اشتباهی گام برداشته و با اقدامات ثبات زدای ایالات متحده در منطقه همراهی می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد، جا دارد از افکار عمومی بیدار و عدالتخواه استرالیا که با حمایت از ملت مظلوم فلسطین خواهان توقف حملات سبعانه رژیم صهیونیستی علیه زیرساختهای مدنی و زنان و کودکان فلسطینی شده اند، قدردانی نماییم و از دولتمردان استرالیایی هم می‌خواهیم که بعد مسافت جغرافیایی، مانع دوراندیشی سیاسی آنها در درک حقایق سیاسی و امنیتی منطقه نشود.

نخست‌وزیر استرالیا اخیرا مدعی شده بود که ایران نقش بسیار مخربی در منطقه دارد و باید مداخله‌جویی را متوقف کند.

منبع: خبرآنلاین


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه