وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌ها درباره طرح روی اسکناس ۵ دلاری نظر بدهند

تاریخ انتشار : 1402/11/23 - 4:05

استرالیایی‌ها درباره طرح روی اسکناس ۵ دلاری نظر بدهند

صدای استرالیا– بانک مرکزی استرالیا از هفته آینده نظرات عمومی درباره طراحی ۵ دلاری‌های جدید را دریافت می‌کند و تمامی […]

استرالیایی‌ها درباره طرح روی اسکناس 5 دلاری نظر بدهند

صدای استرالیا– بانک مرکزی استرالیا از هفته آینده نظرات عمومی درباره طراحی ۵ دلاری‌های جدید را دریافت می‌کند و تمامی استرالیایی‌ها می‌توانند نظرشان را درباره این اسکناس‌ها بدهند.

بانک مرکزی در پی درگذشته ملکه الزابت دوم، سال گذشته علام کرد که تصویر ملکه را روی اسکناس‌های ۵ دلاری با طرحی که بیانگر فرهنگ و تاریخ ملل اول استرالیا باشد، جایگزین خواهد کرد.

طرف دیگر این اسکناس همچنان به تصویری از ساختمان پارلمان در کانبرا مزین خواهد بود.

میشل بولاک، رییس کل بانک مرکزی استرالیا، اعلام کرد که این بانک از ماه آینده به دریافت نظرات درباره طرح روی اسکناس خواهد پرداخت.

وی در کمیته اقتصاد دایمی مجلس نمایندگان گفت: سال گذشته اعلام کردیم که با استفاده از فرصت فراهم شده، طرح جدیدی را روی اسکناس ۵ دلاری ارائه می‌کنیم که فرهنگ و تاریخ ملت‌های اول را گرامی می‌دارد.

بولاک افزود: به عنوان اولین گام در تعیین طرح، از عموم مردم می خواهیم در طول ماه‌های مارس و آوریل، آنچه را که فکر می‌کنند برای نمایش فرهنگ و تاریخ ملل اول استرالیا باید روی اسکناس ۵ دلاری قرار بگیرد، با ما در میان بگذارند.

به گفته وی، رایزنی با جوامع بومیان در مورد این طرح، از قبل آغاز شده است.

تصویر ملکه الیزابت بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۴ روی پایین‌ترین اسکناس استرالیا (یک دلاری) قرار داشت و از ۱۹۹۲ تا کنون نیز این تصویر روی اسکناس‌های ۵ دلاری بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه