وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » گارسون‌های «بی‌ادب و بی‌نزاکت» در رستوران معروف سیدنی از مشتریان پذیرایی می‌کنند

تاریخ انتشار : 1401/04/27 - 6:51

گارسون‌های «بی‌ادب و بی‌نزاکت» در رستوران معروف سیدنی از مشتریان پذیرایی می‌کنند

صدای استرالیا– رستورانی با نام «کارن دینر» (Karen’s Diner) در شهر سیدنی استرالیا وجود دارد که رویه‌ای متفاوت را پیش […]

گارسون‌های «بی‌ادب و بی‌نزاکت» در رستوران معروف سیدنی از مشتریان پذیرایی می‌کنند

صدای استرالیا– رستورانی با نام «کارن دینر» (Karen’s Diner) در شهر سیدنی استرالیا وجود دارد که رویه‌ای متفاوت را پیش گرفته است. در این رستوران گارسون‌های بی‌ادب با اخم کردن و پرتاب منو غذا به سمت مشتریان کار خود را پیش می‌برند.

هدف این رستوران داشتن یک «تجربه وحشتناک» است و همین موضوع این رستوران را سر زبان‌ها انداخته است.

این ایده بر اساس عبارت «تو مثل کارن» هستی شکل گرفته است.

«کارن» یک اصطلاح عامیانه تحقیرآمیز در زبان انگلیسی است که نشان دهنده زن سفید‌پوست میانسالی است که عصبانی، حق به جانب و اغلب نژادپرست است و از این ویژگی‌ها استفاده می‌کند تا به هدف خود برسد یا رفتارهای دیگران را کنترل کند.

میچ رانسلی، مدیر رستوران «کارن دینر» سیدنی می‌گوید: «این یک تصویر کلی است که شما به نوعی فکر می‌کنید شاید جواب بدهد، شاید هم جواب ندهد.»

وی تاکید کرد که از نتیجه کار شگفت‌زده شده‌اند: «زیرا مردم ظاهرا دوست دارند مورد آزار قرار گیرند. آن‌ها دوست دارند دشنام دهند، دوست دارند سر گارسون‌ها فریاد بکشند در حالی که گارسون‌ها سر آن‌ها فریاد می‌زنند.»

چرا مردم رستوران کارن در سیدنی را دوست دارند؟

فقدان تشریفات خاص برای برخی از مشتریان در این رستوران جذاب است.

رانسلی می‌گوید: «بسیاری از رستوران‌های سیدنی خیلی پر مدعا هستند. شما شیک می‌کنید و از واژه‌هایی مانند لطفا و متشکرم استفاده می‌کنید اما آمدن به این رستوران سرحال‌کننده است. شما واقعا می‌توانید خودتان باشید یا نسخه شیطانی خود را بروز دهید.»

اما برخی قوانین خاص در اینجا حاکم است. کارکنان رستوران نمی‌توانند افراد دارای معلولیت را مسخره کنند و یا نژادپرستانه یا جنسیت‌زده سخن بگویند.

الیزابت مک دونالد، سردبیر بخش غذا و نوشیدنی یکی از روزنامه‌های سیدنی می‌گوید: «تا زمانی که با بدخواهی کاری را انجام نمی‌دهید، بروید و لذت ببرید.»

وی از قول یکی از گارسون‌ها می گوید که پیشخدمت با خوشحالی از شغلش در این رستوران تعریف می‌کرده و می گفته که این بهترین شغل در جهان است و می‌تواند هر شخصی را هرگونه که بخواهد خطاب قرار دهد و مشکلی برایش ایجاد نشود.

یکی از مشتریان از تجربه خودش می‌گوید: «آن‌ها همه را وادار کردند تا صدای گاو دربیاورند زیرا من وگان (گیاهخوار) هستم.»

خانم مک دونالد می‌گوید: «بازار بزرگی برای افرادی وجود دارد که ممکن است لزوما نخواهند بیرون بروند و تجربه خوردن یک غذای خوب را داشته باشند.»

وی اضافه می‌کند: «آن‌ها ممکن است نخواهند بیرون بروند و بهترین شراب جهان را بنوشند. خب آدم ها متقاوتتند و همین مسئله است که از جنبه جمعیت شناسی، جالب است.»

این رستوران ابتدا قرار بود به‌طور موقت برای سه ماه فعالیت کند و در اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد اما به نظر می‌رسد موفق بودن این تجربه باعث شده است تا مدیران آن به فکر گسترش آن بیفتند.

شعبه‌هایی هم اکنون در ملبورن و بریزبین استرالیا و شفیلد بریتانیا افتتاح شده است. برنامه‌هایی برای گسترش شعبه‌های دیگر این رستوران نیز وجود دارد.

 

منبع: یورونیوز فارسی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه