وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » افزایش میزان ابتلا به سرطان روده در بین جوانان استرالیایی

تاریخ انتشار : 1401/04/27 - 10:36

افزایش میزان ابتلا به سرطان روده در بین جوانان استرالیایی

صدای استرالیا - آمارهای موسسه سرطان روده استرالیا (Bowel Cancer Australia) نشان می‌دهد سرطان روده تعداد فزاینده‌ای از جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


صدای استرالیا – آمارهای موسسه سرطان روده استرالیا (Bowel Cancer Australia) نشان می‌دهد سرطان روده تعداد فزاینده‌ای از جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس، از هر ۱۰ مورد جدید سرطان روده در استرالیا یک مورد در افراد زیر ۵۰ سال رخ می‌دهد و این سرطان کشنده‌ترین سرطان و ششمین علت اصلی مرگ‌ومیر در استرالیایی‌های ۲۵ تا ۴۴ سال است.

با این حال کارشناسان می‌گویند این تصور در بین استرالیایی‌ها و حتی برخی پزشکان وجود دارد که سرطان روده یک بیماری مختص افراد مسن است.

دکتر گراهام نیوزتد، مدیر پزشکی موسسه سرطان روده استرالیا گفت: تشخیص سرطان روده در افراد جوان بیشتر طول می‌کشد و چون بیماری در مراحل بعدی تشخیص داده می‌شود، گزینه‌های درمانی هم برای این بیماران محدود و نتایج درمان ضعیف‌تر است.

وی تصریح کرد که پزشکان عمومی و افراد جوان باید مراقب باشند و علائم بیماری را به سرعت تشخیص داده و آنها را بررسی کنند.

موسسه خیریه سرطان روده استرالیا از سال ۲۰۱۸ به دلیل افزایش نرخ ابتلا به سرطان روده در افراد جوان، برای کاهش سن برنامه ملی غربالگری سرطان روده از ۵۰ به ۴۵ سال تلاش کرده است. براساس این برنامه، کیت‌های تست رایگان از طریق پست برای افراد ۵۰ تا ۷۴ ساله ارسال می‌شود.

به گفته مدیر پزشکی موسسه خیریه سرطان روده استرالیا، از جمله عوامل احتمالی ابتلا به سرطان روده در دوران جوانی می‌توان به یک رژیم غذایی به سبک غربی که می‌تواند میکروبیوم روده را تغییر دهد، چاقی و عدم تحرک بدنی اشاره کرد.

منبع: ۹ نیوز

بیشتر بخوانید: نخستین بار در جهان صورت می‌گیرد: کارآزمایی روش درمانی جدید سرطان پروستات در استرالیا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه