وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » کوئیزی که کوئینزلندی‌های را گیج کرد

تاریخ انتشار : 1400/01/14 - 6:50

کوئیزی که کوئینزلندی‌های را گیج کرد

صدای استرالیا- پس از سردرگمی هفت ساعته کاربران اینترنت بر سر پاسخ کوئیزی مربوط به مقررات راهنمایی و رانندگی، بالاخره اداره حمل و نقل کوئینزلند، پاسخ درست را اعلام کرد.


صدای استرالیا- پس از سردرگمی هفت ساعته کاربران اینترنت بر سر پاسخ کوئیزی مربوط به مقررات راهنمایی و رانندگی، بالاخره اداره حمل و نقل کوئینزلند، پاسخ درست را اعلام کرد.

اداره حمل و نقل و جاده‌های کوئینزلند، در صفحه فیس‌بوک خود، یک سوال پایه‌ای را درباره مقررات جاده‌ای مطرح کرد که بحث‌ و نظرهای زیادی را به دنبال داشت.

این نهاد با طرح یک سوال خطاب به رانندگان کوئینزلندی نوشت: می‌دانیم که مقررات جاده‌ای را بلدید و حالا شانس این را دارید که آن را اثبات کنید.

سوال از این قرار بود: راننده خودرو نارنجی قصد دارد وارد بزرگراه شود. او می‌داند که باید به ترافیک موجود در خطی که می‌خواهد وارد آن شود، راه بدهد؛ اما آیا این قانون در زمان ترافیک متراکم در بزرگراه هم حاکم است؟

اداره حمل و نقل، البته با ارجاع کاربران به صفحه مربوط به مقررات ورود به بزرگراه و تغییر مسیر به آنها راهنمایی کرد. در این صفحه چندین قانون پایه مربوط به ورود به بزرگراه ذکر شده؛ اما درباره وضعیت تراکم و قفل ترافیکی توضیحی نداده است.

بالاخره پس از هفت ساعت از انتشار این سوال فیس‌بوکی، اداره حمل و نقل، رانندگان را از سردرگمی درآورد و جواب درست را اعلام کرد.

این اداره نوشت: راننده‌ای که در مسیر مشخص رو به پایان در حرکت است و از خط منقطع (برای مثال جاده ورودی) عبور می‌کند، باید به خودروهای در حال حرکت در مسیری که می‌خواهد به آن وارد شود، راه بدهد.

هرچند که رعایت احترام، از موارد بسیار مهم در جاده‌هاست. وقتی در بزرگراهی رانندگی می‌کنید، باید حواس‌تان به سایر خودروهایی که قصد ورود به بزرگراه را دارند باشد و سرعت و/یا خط مسیرتان را به شکلی تنظیم کنید که آنها هم بتوانند با امنیت وارد بزرگراه شوند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه