وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » کمک‌های دولتی در شرایط کرونا و نکات مهم مالیاتی آنها

تاریخ انتشار : 1399/04/03 - 21:12

کمک‌های دولتی در شرایط کرونا و نکات مهم مالیاتی آنها

دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس - اداره مالیات استرالیا به مالیات‌دهندگانی که امسال به واسطه رکود ناشی از همه‌گیری کرونا درآمد غیرمعمول داشته‌اند هشدار داد حین ارسال اظهارنامه مالیاتی خود نهایت دقت را داشته باشند.


دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس – اداره مالیات استرالیا به مالیات‌دهندگانی که امسال به واسطه رکود ناشی از همه‌گیری کرونا درآمد غیرمعمول داشته‌اند هشدار داد حین ارسال اظهارنامه مالیاتی خود نهایت دقت را داشته باشند.

از دست رفتن شغل یا کاهش ساعات کاری به آن معنی است که بسیاری از استرالیایی‌ها برای گذران زندگی باید به درآمد‌های غیرمعمول، مانند بسته‌های حمایتی دولت از جمله برنامه حفظ مشاغل موسوم به جاب کیپر یا برنامه جستجوی مشاغل موسوم به جاب سیکر اتکا کنند و یا از صندوق بازنشستگی خود برداشت زودهنگام داشته باشند.

افزایش نرخ درآمد‌های غیرمعمول در این فصل مالیاتی باعث شده است تا اداره مالیات استرالیا درباره نحوه مواجهه با این درآمد‌ها به استرالیایی‌ها هشدار دهد. توصیه‌های اداره مالیات را در ادامه می‌خوانید:

طرح جستجوی مشاغل(جاب سیکر)

اولین چیزی که نباید فراموش کنید این است که پرداخت‌های طرح جستجوی مشاغل مشمول مالیات هستند. اداره مالیات اطلاعات مرتبط با آن را به صورت خودکار در بخش پرداخت‌ها و کمک‌هزینه‌های اظهارنامه مالیاتی هرفرد بارگذاری می‌کند. اما این اطلاعات الزاما از اول جولای در دسترس دولت نخواهد بود. این به آن معنی است که در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی، این اطلاعات موجود نیستند و شما باید خود آنها را ارائه دهید و یا پس از بارگذاری اطلاعات دوباره به سایت اداره مالیات رجوع کنید.

طرح محافظت از مشاغل (جاب کیپر)

پرداخت‌های این طرح نیز مانند درآمد عادی مشمول مالیات است. استرالیایی‌هایی که از کارفرمای خود کمک‌هزینه حفظ مشاغل دریافت می‌کنند نباید اقدام متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته انجام دهند. با این پرداختی‌ها در صورتحساب درآمد افراد مشابه حقوق، مزایا یا کمک‌هزینه رفتار شده و اطلاعات مربوط به آن به توسط کارفرما به صورت مستقیم به اداره مالیات گزارش خواهد شد.

صورتحساب ارسالی به اداره مالیات را می‌توانید در بخش MyGov مشاهده کرده و یا از طریق آژانس مالیاتی که به امور مالیاتی شما رسیدگی می‌کند به آن دسترسی داشته باشید. افراد خود اشتغال (Sole Trader) که این دست از پرداخت‌ها را دریافت کرده‌اند باید دریافتی‌ها را به عنوان درآمد کسب و کار خود اعلام کنند.

حقوق بیکاری

بعضی از استرالیایی‌ها طی سه ماه گذشته به خاطر بیکاری موقتی از کارفرمای خود یک یا چند مورد پرداختی دریافت کرده‌اند. اداره مالیات این درآمد‌ها را نیز مشمول مالیات می‌داند و هشدار می‌دهد باید این مبالغ در صورتحساب درآمد و اظهارنامه مالیاتی افراد گنجانده شوند. اگر افراد از گنجانده شدن این مبالغ در صورتحساب درآمد خود اطمینان ندارند، باید این موضوع را با کارفرمای خود هماهنگ کنند.

برداشت زودهنگام از صندوق پس‌انداز بازنشستگی

کارم فوت، معاون امور مالیاتی اداره مالیات استرالیا برای آن دسته از افرادی که از فرصت پیش آمده برای برداشت زودهنگام از صندوق پس‌انداز بازنشستگی استفاده کرده‌اند خبرهای خوبی دارد. به گفته او اگر افراد به واسطه قوانین جدید توانسته‌اند از این صندوق برداشت کنند، نیازی به ذکر این مبالغ در اظهارنامه مالیاتی نیست زیرا مبالغ برداشت شده معاف از مالیات هستند.

دیگر انواع درآمد‌های غیرمعمول

در طول بحران همه‌گیری کرونا، ممکن است بعضی از شهروندان استرالیا درآمد‌های خارج از عرفی مانند پرداخت از محل بیمه محافظت از مشاغل، بیمه بیماری یا تصادف داشته باشند. از آنجایی که نحوه مواجهه با هریک از این انواع درآمدها متفاوت است، اداره مالیات توصیه می‌کند افراد دستورالعمل مرتبط با هر مدل پرداخت را در اظهارنامه مالیاتی خود رعایت کنند.

 

 


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه