وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » کدام کسب و کارها اول بازگشایی می‌شوند؟

تاریخ انتشار : 1399/02/17 - 12:22

کدام کسب و کارها اول بازگشایی می‌شوند؟

صدای استرالیا - کافه‌ها و رستوران‌ها از جمله اولین کسب و کارهایی خواهند بود که با کاهش محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا، بازگشایی خواهند شد.


صدای استرالیا – کافه‌ها و رستوران‌ها از جمله اولین کسب و کارهایی خواهند بود که با کاهش محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا، بازگشایی خواهند شد.

به گفته جاش فرایدنبرگ وزیر خزانه‌داری استرالیا، بازگشایی این کسب و کارها در کاهش نرخ بیکاری و جلوگیری از اصراف مواد غذایی بسیار حیاتی هستند.

کابینه ملی که روز گذشته جلسه داشت، با هدف حذف تدریجی محدودیت‌های اولیه، برای ایجاد چارچوبی سه مرحله‌ای به توافق رسید و جزئیات آن را پس از نشستی دیگر در روز جمعه اعلام خواهد کرد.

برندن مورفی، مسئول ارشد پزشکی استرالیا می‌گوید در مرحله دوم کاهش محدودیت‌ها، طرحی برای بهبود تدریجی توریسم بومی و بازگشایی مرزهای ایالتی درنظر گرفته شده‌ است.

پیش از این مرحله، غذاخوری‌ها، فروشگاه‌ها و مدارس جزو اولین بخش‌های جامعه خواهند بود که آغاز به کار خواهند کرد.

فرایدنبرگ می‌گوید: بازگشایی رستوران‌ها و کافه‌ها به این معنی است که محصولات کشاورزان ما خریدار خواهند داشت، آنهم در شرایطی که بارندگی‌های اخیر ظرفیت تولید کشاورزان را افزایش داده‌ است. از این رو باید برای این محصولات خانه‌ای پیدا کنیم. همچنین بازکردن سریعتر کافه‌ها و رستوران‌ها راهی برای بازگرداندن افراد به بازار کار و کاهش نرخ بیکاری خواهد بود.

اسکات موریسون نیز عصر روز پنجم می در جمع خبرنگاران اعلام کرد می‌خواهد هرچه زودتر رستوران‌ها باز شوند: وقتی رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیلند، مانند سابق از تولید‌کنندگان خرید نمی‌کنند و این مجموعه‌ای از عواقب را به دنبال دارد.

موریسون گفت زمانی که محدودیت‌ها را کاهش دهد، دیگر قرار نیست دوباره آنها را به اجرا بگذارد: بدترین چیزی که هر کسب و کاری از آن گریزان است، باز شدن و بسته شدن پی در پی است، اتفاقی که برای هیچ کسب و کاری خوب نیست. باید از حرکت همیشگی رو به جلو اطمینان داشته باشیم.

صنایع دیگری که به گفته فرایدنبرگ احیا و بازگشایی آنها حیاتی است، بخش‌های نگهداری از کودکان، آموزش و لجستیک است.

او به خبرنگاران گفت: بخش‌هایی از اقتصاد هستند که نه تنها به خودی خود در اشتغال و درآمدزایی نقشی قابل توجه دارند، بلکه برای ایجاد اقتصاد کلانتر نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. بخش آموزش کودکان و مدارس به دلیل تاثیرشان بر نیروی کار و بخش حمل و نقل و لجستیک به دلیل تاثیرشان بر زنجیره تامین از جمله این بخش‌ها هستند.

به گفته موریسون درصورت بسته ماندن مدارس برای شش ماه دیگر درحدود ۳۰۰ هزار شغل نابود خواهد شد زیرا والدین قادر نخواهند بود در محل کار خود حاضر شوند.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه