وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » کارشناسان: استرالیایی‌ها فعلا خودرو نخرند

تاریخ انتشار : 1400/11/26 - 7:20

کارشناسان: استرالیایی‌ها فعلا خودرو نخرند

صدای استرالیا– به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود تراشه، تاخیر در تولید و تحویل خودرو ادامه یافته و صف […]

کارشناسان: استرالیایی‌ها فعلا خودرو نخرند

صدای استرالیا– به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود تراشه، تاخیر در تولید و تحویل خودرو ادامه یافته و صف انتظار برای بسیاری از خودروهای جدید در استرالیا، به بیش از سه ماه رسیده است.

از سوی دیگر، راه‌ افتادن سیلاب در مسیرهای مهم حمل خودروها از بنادر و تحویل به شرکت‌های عرضه‌کننده را با تاخیر مواجه کرده است.

به این ترتیب، حتی پس از اینکه خودروها به خاک استرالیا وارد شوند، رساندن آنها به نمایشگاه‌های خودرو گاه تا سه هفته زمان می‌برد.

به دلیل شرایط مذکور، فروش خودروهای نو با وجود افزایش تقاضا، در ماه ژانویه ۴٫۸ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وب‌سایت PriceMyCar.com.au مدت زمان انتظار برای دریافت یک خودرو جدید در استرالیا، از زمان آغاز همه‌گیری ۲۵۰ درصد افزایش یافته و متوسط زمان تحویل برخی خودروها به بالاتر از ۶ ماه رسیده است.

بر اساس آمار مذکور متوسط زمان انتظار کشوری برای خودروهای جدید از ۳۶ روز در ژانویه ۲۰۲۰ به ۱۲۶ روز در ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است. متوسط زمان انتظار خودروهای محبوبی مانند تویوتا هایلوکس و لندکروزر ۳۰۰ نیز ۱۵۵ روز و ۲۰۰ روز است.

RAV4 تویوتا اوضاع بدتری دارد و متوسط زمان انتظار آن ۲۵۸ روز است و به همین دلیل، این خودرو که سال گذشته محبوب‌ترین شاسی بلند استرالیا بود، در ماه ژانویه از فهرست ۱۰ خودرو پرفروش خارج شده است.

از سوی دیگر، کمبود خودروهای جدید، موجب شده که قیمت خودروهای دست دوم نیز بالا برود و برای مثال، قیمت تویوتا لندکروزر تولیدی ۲۰۱۷ با ۱۸ درصد افزایش مواجه شده است.

کریس امرسون، متخصص داده شرکت IAG می‌گوید که خریداران حتی با وجود رقابت بالا برای خرید، نباید مبالغ اضافی بابت خودرو بپردازند.

وی می‌افزاید: بودجه شما باید علاوه بر بالاترین قیمتی که قصد پرداخت آن را دارید، هزینه‌های جاری مالکیت خودرو را هم دربر بگیرد.

بر اساس آمار Moody’s Analytics قیمت متوسط خودروهای دست دوم در استرالیا از زمان آغاز همه‌گیری ۳۷ درصد افزایش یافته است.

به گفته امرسون، این مساله نشان می‌دهد که خریداران نباید برای خرید عجله کنند و بهتر است دست نگه دارند.

وی می‌افزاید: قیمت خودرو و تمایل به چانه‌زنی، در فروشندگان مختلف، متفاوت است؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید، به چند فروشنده مختلف مراجعه و قیمت‌ها را بررسی کنید.

 

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه