وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » رییس کمیسیون انتخابات: ایالات واکسن را برای رای‌ دادن الزامی نکنند

تاریخ انتشار : 1400/11/27 - 3:05

رییس کمیسیون انتخابات: ایالات واکسن را برای رای‌ دادن الزامی نکنند

صدای استرالیا– مسوول انتخابات استرالیا اظهار امیدواری کرد که ایالات واکسیناسیون کووید را برای اماکن رای‌گیری اجباری نکنند و همچنین […]

رییس کمیسیون انتخابات: ایالات واکسن را برای رای‌ دادن الزامی نکنند

صدای استرالیا– مسوول انتخابات استرالیا اظهار امیدواری کرد که ایالات واکسیناسیون کووید را برای اماکن رای‌گیری اجباری نکنند و همچنین به رای‌دهندگان قول داد که کمیسیون انتخابات در صورت مواجهه با چنین الزامی، راهکاری برای آن پیدا خواهد کرد.

تام راجرز، رییس کمیسیون انتخابات استرالیا در جلسه سنا گفت که این کمیسیون، از تمامی کارکنان دایم و موقت خود خواهد خواست که واکسینه شده باشند؛ اما قصد ندارد که رای‌دهندگان را در این مورد ملزم کند.

راجرز همچنین گفت که از صمیم قلب امیدوار است که ایالات برای رای دهندگان حضوری، اجبار واکسیناسیون را در نظر نگیرند.

وی افزود: این مساله در فرایند رای دادن اختلال ایجاد می‌کند. در این زمینه جلسات متعددی با مقامات بهداشتی ایالات و دولت فدرال داشته‌ایم و ارتباط نزدیکی با آنها خواهیم داشت.

راجرز با بیان اینکه امیدوار است چنین الزامی مطرح نشود، گفت: اگر هم چنین شود، به دلیل ارتباطات خوبی که داریم، پیش از اجرا از آن مطلع خواهیم شد و راهکاری برای آن خواهیم اندیشید.

البته رای دهندگان باید هنگام رای دادن حضوری ماسک بزنند و در اماکن رای‌گیری، ماسک به آنها ارایه خواهد شد.

این کمیسیون برای انتخابات آینده، به منظور رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، تعداد ۴٫۵ میلیون مداد، ۳۴ هزار بطری پاک‌کننده سطوح و ۶۳ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست برای اماکن رای‌گیری در نظر گرفته است. تعداد مدادهای تامین شده برای انتخابات سال ۲۰۱۹ فقط ۱۰۰ هزار قلم بود.

ضمن اینکه به گفته راجرز، رای‌دهندگان می‌توانند مداد یا خودکار شخصی‌شان را همراه بیاورند.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه