وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » چرا نورپردازی خانه اپرای سیدنی در مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم لغو شد؟

تاریخ انتشار : 1402/06/23 - 2:57

چرا نورپردازی خانه اپرای سیدنی در مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم لغو شد؟

صدای استرالیا- ایمیل‌های رد و بدل شده بین کارکنان دفتر نخست‌وزیر و کابینه نیوساوت‌ولز نشان می‌دهد که نورپردازی نکردن ساختمان اپرای سیدنی به مناسبت تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم، تصمیمی «سیاسی» بوده است.


صدای استرالیا- ایمیل‌های رد و بدل شده بین کارکنان دفتر نخست‌وزیر و کابینه نیوساوت‌ولز نشان می‌دهد که نورپردازی نکردن ساختمان اپرای سیدنی به مناسبت تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم، تصمیمی «سیاسی» بوده است.

کریس مینز در پاسخ به انتقادها به دلیل لغو نورافشانی‌های برنامه ریزی شده از سوی دولت سابق نیوساوت‌ولز، گفته بود که این برنامه بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار هزینه برای مالیات دهندگان داشته است.

اما اسنادی که از سوی کریس راس، نماینده مجلس اعلای لیبرال منتشر و از طریق درخواست دسترسی به اطلاعات (GIPA) افشا شده است، نشان می‌دهد که عوامل دیگری نیز در این تصمیم دخیل بوده‌ و نورافشانی بادبان‌های اپراهاوس با هزینه‌ای در حدود ۱۰ هزار دلار قابل انجام بوده است.

در ایمیل‌های تبادل شده بین کارکنان دفتر نخست‌وزیر و کابینه، یکی از اعضای ارشد پرسیده است: «می‌توانم بپرسم که این تصمیمی سیاسی بوده یا عملیاتی» و یکی از مدیران در پاسخ نوشته است: «بیشتر سیاسی بوده… از جانب نخست‌وزیر.»

در ایمیل دیگری نیز نوشته شده: «با توجه به درخواست دولت مشترک‌المنافع از ایالات و قلمروها مبنی بر اینکه استفاده از رنگ بنفش سلطنتی را برای ساختمان‌ها و بناهای تاریخی تشویق کنند، آیا علاقه‌ای وجود دارد که ساختمان اپرای سیدنی با رنگ بنفش نورافشانی شود؟» در پاسخ، کارمند دیگری نوشته است: «اگر ساختمان اپرای سیدنی بخواهد، با حدود ۱۰ هزار دلار این کار انجام شدنی است.»

البته با وجود لغو نورافشانی اپرای سیدنی، سایر اماکن و ساختمان‌های معروف از جمله ساختمان نیروی دریایی در کیریبیلی و فانوس دریایی کیپ بولینگ در موزه ملی دریایی استرالیا نور افشانی شدند.

ساختمان اپراهاوس پیش از این در طول جام جهانی فوتبال زنان برای تقدیر از بازی‌های ماتیلداها در برابر فرانسه، دانمارک و انگلیس نورافشانی شده بود. همچنین به منظور ادای احترام به استیون توگر، امدادگر وولونگانگی که در حین خدمت با ضربات چاقو کشته شد، بادبان‌های این ساختمان با رنگ‌های قرمز و سفید نورافشانی شد.

هنگام سفر نارندرا مودی نیز پرچم هند روی این ساختمان نقش بست که البته هزینه آن را دولت مشترک المنافع پرداخت کرد.

مینز در پاسخ به انتقادها در خصوص نورافشانی نکردن اپراهاوس در مراسم تاج‌گذاری گفت: این نوع ادای احترام باید برای بزرگداشت «رویدادهای قهرمانانه مهم برای ایالت» استفاده شود.

وی افزود: معتقدم که محافظت از پول مالیات دهندگان مهم است و صادقانه بگویم، به نظرم تا حالا بیش از حد نورافشانی انجام شده است.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه