وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » رونمایی از مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای استعمال دخانیات در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/06/23 - 2:39

رونمایی از مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای استعمال دخانیات در استرالیا

صدای استرالیا- دولت فدرال قوانین سختگیرانه‌تری برای استعمال دخانیات و ویپ معرفی کرده که شامل هشدارهای گرافیکی روی هر نخ سیگار می‌شود.


صدای استرالیا- دولت فدرال قوانین سختگیرانه‌تری برای استعمال دخانیات و ویپ معرفی کرده که شامل هشدارهای گرافیکی روی هر نخ سیگار می‌شود.

مارک باتلر، وزیر بهداشت فدرال قانون کنترل دخانیات را گام بعدی «بسیار حیاتی» در مبارزه با اعتیاد به دخانیات و نیکوتین و کاهش نرخ ملی استعمال سیگار به پنج درصد تا سال ۲۰۳۰ عنوان کرد.

در صورت تصویب این مقررات، ضمن به‌روز رسانی اخطارهای گرافیکی روی بسته‌های سیگار، این هشدارها روی تک تک سیگارها نیز نقش می‌بندد. ضمن اینکه استفاده از افزودنی‌هایی مانند منتول نیز ممکن است ممنوع شود.

دولت همچنین در تلاش برای کاهش استفاده از ویپ و سیگارهای الکترونیکی، برای تبلیغات این کالاها محدودیت اعمال خواهد کرد.

نیروهای مرزی استرالیا اعلام کرده‌اند که در دو سال گذشته نزدیک به یک میلیارد نخ سیگار قانونی را مصادره کرده‌اند.

همچنین از سال ۲۰۱۸ تا کنون نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلار دخانیات غیر قانونی کشف و ضبط شده که به گفته باتلر، چالشی مداوم برای مقامات است.

به گفته وزیر بهداشت، دخانیات عامل مرگ ۲۰ هزار استرالیایی در سال و عامل اصلی مرگ و میر‌های غیر قابل پیشگیری در کشور است.

دولت کارگر هدف گذاری کرده که تا سال ۲۰۳۰، نرخ استعمال سیگار را در سطح ملی به پنج درصد و در جوامع اول (بومیان) به ۲۷ درصد برساند.

در صورت تصویب این مقررات، اندازه بسته و محصولات و طراحی فیلتر سیگار استانداردسازی می‌شود و استفاده از نام‌های جذاب برای محصولات سیگار و ویپ که به طور ضمنی آنها را کم خطر نشان دهد، ممنوع خواهد شد. همچنین افزودن پیام‌های سلامتی درون بسته‌ها الزامی خواهد بود.

این مقررات پیشنهادی اگر به قانون تبدیل شود، از آوریل آینده به اجرا گذاشته خواهد شد و صنعت یک سال برای تطبیق با آن فرصت خواهد داشت.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه