وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » پیش‌بینی بانک مرکزی استرالیا از آغاز سفرهای بین‌المللی

تاریخ انتشار : 1399/08/17 - 3:51

پیش‌بینی بانک مرکزی استرالیا از آغاز سفرهای بین‌المللی

صدای استرالیا - بانک مرکزی استرالیا با انتشار بیانیه جدیدی، آینده تلخ سفرهای بین‌المللی شهروندان استرالیایی را پیش‌بینی کرده است.

آغاز فروش ویژه بلیط‎های ارزان قیمت شرکت کانتاس

صدای استرالیا – بانک مرکزی استرالیا با انتشار بیانیه جدیدی، آینده تلخ سفرهای بین‌المللی شهروندان استرالیایی را پیش‌بینی کرده است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز ۲۵ مارس با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ سفرهای خروجی بین‌المللی را ممنوع اعلام کرد.

روز جمعه، بانک مرکزی استرالیا در بیانیه جدیدی درباره سیاستگذاری‌های پولی اعلام کرد که انتظار می‌رود براساس یک «سناریوی مرجع»، محدودیت‌های مربوط به سفرهای ورودی و خروجی دست‌کم تا ۱۲ ماه دیگر ادامه یابد.

در این بیانیه آمده است: این سناریوی مرجع فرض را بر این می‌گذارد که دیگر هیچ شیوع گسترده و اقدامات شدید مهار‌کننده مرتبط با آن در استرالیا رخ نمی‌دهد و محدودیت‌ها همچنان به‌تدریج در سطح کشور برداشته می‌شوند (یا فقط برای مدت زمان محدودی شدت می‌گیرند). باوجوداین، بعضی از محدودیت‌های مربوط به سفرهای بین‌المللی ورودی و خروجی می‌توانند تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه یابند.

براساس این سناریو، انتظار می‌رود تولید ناخالص ملی تا دسامبر ۲۰۲۰ به میزان چهار درصد کاهش یابد اما پس از آن، به‌ترتیب در دسامبر ۲۰۲۱ و دسامبر ۲۰۲۲ به میزان پنج و چهار درصد رشد نشان دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری در اوج خودش به زیر ۸ درصد برسد و سپس، به‌تدریج در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کاهش یابد.

سناریو منفی قابل قبول دیگری این احتمال را در نظر می‌گیرد که استرالیا حادثه بزرگ دیگری را تجربه کند و کنترل ویروس را در سایر اقتصادها از دست بدهد.

بانک مرکزی استرالیا در این بیانیه اظهار داشته است: در این سناریوی دوم، سهم قابل توجهی از جمعیت با محدودیت‌های فاصله‌گذاری مجدد و محدود کردن فعالیت‌های تجاری مواجه می‌شود و بنابراین، باز شدن مرزهای بین‌المللی با تأخیر بیشتری انجام می‌شود.

باوجوداین، این بانک استرالیایی بهبود اقتصاد قوی‌تر را هم ممکن دانسته اما آن را به پیشرفت در درمان‌های پزشکی و توانایی کنترل ویروس منوط دانسته است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه