وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » ملبورن و سیدنی در میان ۱۰ شهر برتر جهان در هنرهای خیابانی

تاریخ انتشار : 1403/02/03 - 5:15

ملبورن و سیدنی در میان ۱۰ شهر برتر جهان در هنرهای خیابانی

صدای استرالیا - بر کسی پوشیده نیست که ملبورن به خاطر هنرهای خیابانی‌ قابل توجه‌اش شناخته شده است. گالری‌های غیررسمی در فضای باز شهر همیشه در حال خودنمایی هستند، از خیابان‌های کالیدوسکوپیک در مرکز شهر گرفته تا گوشه‌ و کنارهای مخفی بیشماری در سراسر حومه شهر.


صدای استرالیا – بر کسی پوشیده نیست که ملبورن به خاطر هنرهای خیابانی‌ قابل توجه‌اش شناخته شده است. گالری‌های غیررسمی در فضای باز شهر همیشه در حال خودنمایی هستند، از خیابان‌های کالیدوسکوپیک در مرکز شهر گرفته تا گوشه‌ و کنارهای مخفی بیشماری در سراسر حومه شهر.

نقاط مهمی مانند AC/DC Lane، Rankins Lane و نقاشی دیواری دوست داشتنی Everfresh Fitzroy مدت‌هاست که پس‌زمینه عکس اینستاگرام مناسبی را برای گردشگران ملبورن فراهم کرده‌اند (و راستش را بخواهید، برای بسیاری از مردم محلی نیز.)

حالا در یک تحقیق جدید از Betway مشخص شده که ملبورن رسماً به عنوان سومین شهر برتر جهان برای هنر خیابانی در جهان نامگذاری شده است.

این مطالعه ۱۳۲ شهر را از سراسر جهان بر اساس معیارهای متعدد، از جمله تعداد نقاشی‌های دیواری، داده‌های رسانه‌های اجتماعی، تعامل آنلاین و ترافیک جستجو تجزیه و تحلیل کرده است.

ملبورنی‌ها همیشه می‌دانستند که صحنه هنر خیابانی ملبورن درجه یک است، اما اکنون باید بسیار خشحال باشند که از برخی شهرهای هنری مشهور اروپایی مانند برلین (مقام چهارم) و آمستردام (مقام هفتم) پیشی گرفته است. شاید مهم‌تر از همه، ملبورن بالاتر از سیدنی قرار گرفته‌ است که در رتبه‌ هشتم ده شهر برتر جهان قرار دارد.

بر اساس این مطالعه، پاریس برترین شهر جهان برای هنر خیابانی است و لندن در رتبه دوم قرار دارد و این بدان معنی است که با داشتن چنین شهرهای هنری برجسته اول و دوم، ملبورنی‌ها واقعا نمی‌توانند از سوم شدن شکایت کنند.

ملبورن اگرچه در رتبه‌بندی کلی جهانی در رتبه سوم قرار گرفته است، توانسته رتبه اول را برای یک معیار هنری خیابانی خاص حفظ کند.

محققان بالاترین تعداد نقاشی‌های دیواری را در ملبورن در بین ۱۳۲ شهر مورد بررسی، با ۲۳۱۷ قطعه هنری در فضای باز، ثبت کردند. برای مقایسه، این تعداد بیش از چهار برابر پاریس و پنج برابر بیشتر از لندن است.

لیست کامل ده شهر برتر برای هنر خیابانی در سراسر جهان به ترتیب زیر است:

۱- پاریس

۲- لندن

۳- ملبورن

۴- برلین

۵- لس آنجلس

۶- نیویورک سیتی

۷- آمستردام

۸- سیدنی

۹- مونترال

۱۰- لیسبون

منبع: تایم آوت ملبورن


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , پیشنهاد سردبیر , گردشگری
ارسال دیدگاه