وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » بیشترین میزان از سال ۱۸۹۳؛ ۳۰ درصد استرالیایی‌ها متولد خارج کشورند

تاریخ انتشار : 1403/02/07 - 7:00

بیشترین میزان از سال ۱۸۹۳؛ ۳۰ درصد استرالیایی‌ها متولد خارج کشورند

صدای استرالیا– درصد استرالیایی‌های متولد خارج از کشور به بالاترین سطح خود از سال ۱۸۹۳ تاکنون رسیده است. بر اساس […]

بیشترین میزان از سال 1893؛ 30 درصد استرالیایی‌ها متولد خارج از کشورند

صدای استرالیا– درصد استرالیایی‌های متولد خارج از کشور به بالاترین سطح خود از سال ۱۸۹۳ تاکنون رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار استرالیا در روز چهارشنبه، در پی روند مهاجرت بی سابقه در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳، سهم استرالیایی‌های متولد خارج از کشور از جمعیت، برای اولین بار از سال ۱۸۹۳ از ۳۰ درصد فراتر رفت.

در این مدت استرالیا ۴۹۴ هزار نفر شهروند متولد خارج جذب کرده که به این ترتیب، مجموع کل استرالیایی‌های متولد خارج از کشور از جمعیت ۲۶.۶ میلیون نفری استرالیا به ۸.۲ میلیون نفر رسید.

این رقم معادل بیش از ۳۰.۸ درصد از جمعیت استرالیاست.

افزایش ۴۹۴ هزار نفری جمعیت استرالیا که در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند، نشان دهنده بهبود کامل روند مهاجرپذیری پس از محدودیت‌های مرزی در دوران همه گیری است. میزان جذب مهاجر در سال ۲۰۲۲ فقط ۱۵۵ هزار نفر بود.

این افزایش چشمگیر معادل ۶ درصد افزایش در تعداد ساکنان متولد خارج از کشور است که  نسبت به افزایش سالانه در دهه قبل از همه گیری، بیش از دو برابر شده است.

در این میان جمعیت متولد هند بیشترین رشد را داشته کل جمعیت هندی‌های مقیم استرالیا با ۹۰ هزار نفر افزایش تا ژوئن ۲۰۲۳ به حدود ۸۴۶ هزار نفر رسیده است.

این کشور آسیایی فاصله خود را با انگلستان که همچنان بزرگترین منبع ساکنان متولد خارج از استرالیا است (۹۶۲ هزار نفر) بسیار کم کرده است.

جمعیت چینی‌های مقیم استرالیا پس از محدودیت‌های مرزی در سال ۲۰۲۱ به کمتر از ۵۸۵ هزار نفر رسیده بود. این کشور همچنان سومین منبع بزرگ ساکنان متولد خارج از کشور است و اکنون جمعیت استرالیایی‌های متولد چین به بیش از ۶۵۵ هزار نفر رسیده است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه