وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » چندسال پس‌انداز کردن برای خرید خانه در پایتخت‌های استرالیا لازم است؟

تاریخ انتشار : 1401/01/04 - 4:15

چندسال پس‌انداز کردن برای خرید خانه در پایتخت‌های استرالیا لازم است؟

صدای استرالیا– گزارشی تازه نشان می‌دهد که یک زوج جوان برای تامین ۲۰ درصد ودیعه لازم خرید یک خانه در […]

پس‌انداز کردن چندسال درآمد برای خرید خانه در پایتخت‌های استرالیا لازم است

صدای استرالیا– گزارشی تازه نشان می‌دهد که یک زوج جوان برای تامین ۲۰ درصد ودیعه لازم خرید یک خانه در شهر سیدنی، باید به طور متوسط بیش از هشت سال پس‌انداز کنند.

گزارشی که روز چهارشنبه دامین منتشر کرد، بیان می‌دارد که یک زوج جوان با درآمد متوسط، باید هشت سال و یک ماه پس‌انداز کنند تا بتوانند ۲۰ درصد ودیعه یک خانه ۹۰۰ هزار دلاری را تامین کنند.

این میزان نسبت به یک سال گذشته، ۱۸ ماه افزایش یافته و در مقایسه با برخی دیگر از پایتخت‌های استرالیا، از نظر مدت زمان لازم برای پس‌انداز، دو برابر است.

برای مثال، یک زوج جوان در بریزبین با شرایط مشابه باید چهار سال و ده ماه‌ پس انداز کنند تا بتوانند ودیعه خرید خانه را ذخیره کنند.

در کانبرا که دومین پایتخت گران استرالیا محسوب می‌شود، یک زوج باید هفت سال و یک ماه پس‌انداز کنند. این مدت برای ملبورنی‌ها شش سال و نیم محاسبه شده است.

بر اساس این گزارش، پرت بهترین شهر برای خانه‌اولی‌هایی محسوب می‌شود که به دنبال خانه می‌گردند. یک زوج جوان با پس انداز سه سال و هفت ماه درآمدشان می‌توانند ودیعه یک خانه متوسط را فراهم کنند که کمتر از نصف زمان لازم برای خرید خانه‌ای مشابه در سیدنی است.

در خود سیدنی هم اگر به دنبال خرید خانه در حومه‌های گران‌قیمت‌تر مانند شمال شرقی شهر باشید، وضعیت کاملا متفاوت است و یک زوج جوان برای تامین ودیعه، باید مدت زمان ۲۹ سال به پس‌انداز درآمدشان بپردازند. در ناحیه منلی نیز چنین زوجی باید ۲۷ سال منتظر بمانند و پس‌انداز کنند.

در همین مناطق، تامین ودیعه خرید یک واحد آپارتمانی با پس‌انداز کردن، به ترتیب ۹ و ۱۱ سال طول خواهد کشید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که رشد قیمت خانه به طور متوسط در کل پایتخت‌ها در یک دهه گذشته ۱۰۱ درصد رشد کرده است. این رقم در مورد واحدهای آپارتمانی ۵۲ درصد بوده است.

در سیدنی و ملبورن میزان رشد قیمت خانه در یک دهه گذشته به ترتیب ۱۵۳ و ۱۰۷ درصد بوده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه