وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اخبار » بحران اجاره در مناطق ریجنال؛ کم‌درآمدها بی‌خانمان می‌شوند

تاریخ انتشار : 1401/01/04 - 6:10

بحران اجاره در مناطق ریجنال؛ کم‌درآمدها بی‌خانمان می‌شوند

صدای استرالیا– اجاره‌بها در مراکز ریجنال استرالیا، در دو سال گذشته در حدود ۲۰ درصد رشد کرده و موجب شده […]

بحران اجاره در مناطق ریجنال؛ کم‌درآمدها بی‌خانمان می‌شوند

صدای استرالیا– اجاره‌بها در مراکز ریجنال استرالیا، در دو سال گذشته در حدود ۲۰ درصد رشد کرده و موجب شده که کارشناسان درباره وضعیت اضطراری مسکن در کشور هشدار بدهند.

گزارش تازه شورای خدمات اجتماعی استرالیا (ACOSS) و دانشگاه نیوساوت‌ولز نشان می‌دهد که اجاره‌بها در مناطق غیر پایتختی یا ریجنال نسبت به پیش از همه‌گیری کرونا ۱۸ درصد افزایش یافته است در حالی که حقوق‌ها در همین دوره فقط ۶ درصد رشد کرده است.

این وضعیت مشابه اتفاقی است که در آمریکا و انگلیس افتاد و تورم اجاره‌بها در سال ۲۰۲۱ به سطحی رسید که از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

دکتر کاساندرا گولدی، مدیر ارشد اجرایی ACOSS گفت: شهروندان کم‌درآمد مناطق ریجنال، بار این رشد اجاره‌بها را به دوش می‌کشند؛ در حالی که این رشد قیمت، با مزایایی که بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده و متناسب با افزایش اجاره‌بها در پایتخت‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود، پوشش داده نمی‌شود.

وی افزود: دلایلی از جمله سیل‌های اخیر، رشد اجاره‌بها و کمبود شدید گزینه‌های موجود برای مسکن دولتی، موجب شده که با کمبود خانه‌های اجاره‌ای خصوصی مواجه باشیم و در بسیاری از بخش‌های ریجنال استرالیا، بحران اجاره شکل گرفته است.

گولدی گفت: در نواحی سیل‌زده، مشخص است که بازار اجاره قادر به تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد کم و متوسط نیست و بسیاری از آنها به طور موقت بی‌خانمان شده‌اند. اما نگرانی اصلی این است که این بی‌خانمانی به وضعیت دایمی آنها تبدیل شود.

به گفته گولدی، تامین مسکن دولتی در مراکز ریجنال، به ویژه در مناطقی که بدترین بلایای طبیعی مانند سیل اتفاق افتاده، به شدت ضروری است تا از این طریق تقاضا برای اجاره پایین بیاید.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه