وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » استرالیا پیشنهاد نیوزیلند را برای قبول ۴۵۰ پناهجو پذیرفت

تاریخ انتشار : 1401/01/04 - 20:28

استرالیا پیشنهاد نیوزیلند را برای قبول ۴۵۰ پناهجو پذیرفت

صدای استرالیا - استرالیا 9 سال پس از آنکه نیوزیلند پیشنهاد پذیرش شماری پناهجو را داد، اکنون قبول کرده 450 پناهجو را بپذیرد.


صدای استرالیا – استرالیا ۹ سال پس از آنکه نیوزیلند پیشنهاد پذیرش شماری پناهجو را داد، اکنون قبول کرده ۴۵۰ پناهجو را بپذیرد.

استرالیا تمایلی برای موافقت با این قرارداد نداشت چون باور داشت که پناهجویان نهایتا به این کشور خواهند رسید.

اکنون استرالیا قبول کرده که می‌تواند پناهندگان را راه دهد چون شهروندان استرالیا و نیوزیلند می‌توانند در هر دو کشور کار و زندگی کنند.

پناهجویان سال‌ها در اردوگاه‌هایی در استرالیا یا در جزایر نائورو در اقیانوس آرام جنوبی نگهداری می‌شوند. این توافق تنها در مورد بازداشت شدگان فعلی اعمال خواهد شد.

اردوگاه‌های بازداشت متعلق به پناهجویان و روند دشوار پناهندگی و سیاست استرالیا در این خصوص، به شدت مورد انتقاد سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری قرار داشتند.

از سال ۲۰۱۳، دولت استرالیا پناهجویانی را که به طور غیرقانونی به سواحل این کشور وارد می‌شده‌اند بازداشت و به اردوگاه‌های پناهجویی در جزیره نائورو در اقیانوس آرام و جزیره مانوس متعلق به پاپوآ گینه نو اعزام می‌کرد. این افراد اجازه ورود به خاک استرالیا را ندارند.

سیاست دولت در این زمینه و شرایط این اردوگاه‌ها با انتقاد شدید مدافعان حقوق پناهجویان در استرالیا و خارج از آن کشور مواجه بوده و سازمان ملل نیز وضعیت آنها را قابل قبول ندانسته است. به گفته منتقدان، اقامت طولانی در این اردوگاه‌ها به سلامت روانی پناهجویان آسیب می‌زند.

منبع: بی‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه