وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » پر بارش‌ترین آغاز سال در تاریخ سیدنی؛ اداره هواشناسی: مردم امروز در خانه بمانند

تاریخ انتشار : 1400/12/18 - 3:38

پر بارش‌ترین آغاز سال در تاریخ سیدنی؛ اداره هواشناسی: مردم امروز در خانه بمانند

صدای استرالیا– بارندگی‌های شدید و سیل ادامه دارد و برای روز چهارشنبه نیز وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده و به […]

پر بارش‌ترین آغاز سال در تاریخ سیدنی؛ اداره هواشناسی: مردم امروز در خانه بمانند

صدای استرالیا– بارندگی‌های شدید و سیل ادامه دارد و برای روز چهارشنبه نیز وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده و به این ترتیب، سیدنی بزرگ، پر بارش‌ترین آغاز سال در تاریخ خود را تجربه می‌کند.

در ایالت نیوساوت‌ولز، تا کنون بیش از ۶۰ دستور تخلیه صادر شده که زندگی حدود ۴۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین برای سراسر شبکه حمل و نقل این ایالت، تاخیر‌های قابل توجه برآورد شده است.

در حالی که از شدت بارندگی در بسیاری از مناطق این ایالت کاسته شده، وزش بادهای شدید موجب افتادن تنه درخت‌ها در جاده‌ها روی ساختمان‌ها و خانه‌ها شده و در شبانه‌روز گذشته، ۲۶۰۰ درخواست امداد در این زمینه اعلام شده است.

مناطقی که امروز (چهارشنبه) با وزش بادهای شدید احتمالی مواجه خواهند بود، عبارتند از نیوکسل، گاسفورد، سیدنی، پاراماتا، ولونگونگ، بورال، نورا، بیتمنز بی و مورویا هدز.

اما خبر خوب اینکه در شب گذشته، سیستم کم‌فشاری که موجب دردسرهای زیادی در هفته جاری شده بود، از سواحل نیوساوت‌ولز دور شده است.

صبح امروز اداره هواشناسی اعلام کرد: سیستم کم فشار از ساحل ایلاوارا دور شده و امروز با حرکت به سمت جنوب و جنوب شرقی از نیوساوت‌ولز دور می‌شود.

این اداره افزود: از امروز و به تدریج از شدت بادهای مخربی که همراه این سیستم کم‌فشار در سواحل مرکزی و جنوبی و هینترلند رخ داد، کاسته می‌شود.

بارندگی‌های بی‌وقفه و شدید اخیر سیدنی تا کنون حداقل جان دو نفر را گرفته و هزاران نفر را مجبور کرده که خانه‌های خود را رها کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که درخواست‌های بیمه نیز با افزایش شدید مواجه شود.

با توجه به پیش‌بینی تاخیر قابل توجه و لغو سرویس‌های حمل و نقل عمومی، دولت نیوساوت‌ولز از شهروندان خواسته که تا حد امکان، امروز از سفرهای غیر ضرور اجتناب کرده و از خانه کار کنند.

بر اساس داده‌های ثبت شده در Weatherzone، بارندگی‌های امسال موجب شده که سیدنی پر بارش‌ترین آغاز سال را در تاریخ خود تجربه کند.

ایستگاه هواشناسی سیدنی برای آغاز سال ۲۰۲۲ مجموع سالانه ۸۲۱٫۶ میلی‌متر بارندگی را ثبت کرده است. رکورد قبلی در همین دوره زمانی، در سال ۱۹۵۶ با ۷۸۲٫۸ میلی‌متر ثبت شده بود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه