وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » ثبت نخستین مورد مرگ به دلیل آنسفالیت ژاپنی در ویکتوریا؛ از پشه‌ها دوری کنید

تاریخ انتشار : 1400/12/18 - 3:41

ثبت نخستین مورد مرگ به دلیل آنسفالیت ژاپنی در ویکتوریا؛ از پشه‌ها دوری کنید

صدای استرالیا- مردی از اهالی ویکتوریا، در پی ابتلا به بیماری آنسفالیت (التهاب مغز) ژاپنی درگذشت. این، نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس مذکور در ویکتوریا محسوب می‌شود.


صدای استرالیا- مردی از اهالی ویکتوریا، در پی ابتلا به بیماری آنسفالیت (التهاب مغز) ژاپنی درگذشت. این، نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس مذکور در ویکتوریا محسوب می‌شود.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، فرد یاد شده که هویت‌اش افشا نشده، از شهروندان شمال ویکتوریا و در دهه هفتم زندگی خود بوده و در روز ۲۸ فوریه درگذشته است. کالبدشکافی صورت گرفته، ابتلا به ویروس التهاب مغز ژاپنی (JEV) را به عنوان دلیل فوت وی تایید کرده است.

تحقیقات درباره چگونگی ابتلای وی به این ویروس در حال انجام است.

JEV ویروسی است که از طریق نیش پشه منتقل می‌شود. از علائم این بیماری تب، سردرد، استفراغ، گیجی و اختلال در حرکت است. التهاب مغز ژاپنی یک بیماری جدی است که ممکن است منجر به مرگ شود.

یک سخنگوی وزارت بهداشت گفت: قویا به مردم توصیه می‌کنیم که از قرار گرفتن در معرض پشه‌ها و حضور در زیستگاه‌های آنها، مانند آب‌های راکد، دوری کنند.

از زمان شناسایی این ویروس در ویکتوریا در اوایل سال جاری، این نخستین مورد شناخته شده مرگ بر اثر ابتلا به JEV در این ایالت بوده است.

اکثر افرادی که به ویروس JEV مبتلا می‌شوند، علایم خفیف نشان می‌دهند یا اصلا علایمی ندارند و کاملا بهبود می‌یابند. اما کسانی که دچار تب، سردرد، تهوع، گیجی یا اختلال در حرکت شوند، باید فورا تحت درمان قرار بگیرند.

وزارت بهداشت ویکتوریا با بیان اینکه جمعیت پشه در بسیاری از بخش‌های شمال ویکتوریا بالاست، اعلام کرد: افرادی که در معرض پشه‌ها قرار دارند، به ویژه افرادی که در مزارع پرورش خوک کار یا زندگی می‌کنند یا زمان زیادی را در فضای باز می‌گذرانند، بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

سخنگوی این وزارت‌خانه گفت: احتمال شدت گرفتن بیماری و ابتلا به التهاب مغزی در کودکان زیر ۵ سال و افراد مسنی بیشتر است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه