وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » روسیه، نام استرالیا را در فهرست کشورهای «غیر دوست» نوشت

تاریخ انتشار : 1400/12/17 - 11:09

روسیه، نام استرالیا را در فهرست کشورهای «غیر دوست» نوشت

صدای استرالیا– پس اعمال تحریم‌های استرالیا علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین، روسیه نیز استرالیا را در فهرست «کشورهای […]

روسیه، نام استرالیا را در فهرست کشورهای «غیر دوست» نوشت

صدای استرالیا– پس اعمال تحریم‌های استرالیا علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین، روسیه نیز استرالیا را در فهرست «کشورهای غیر دوست» قرار داد.

بنا به گزارش خبرگزاری تاس، دولت کرملین، فهرستی از کشورهایی منتشر کرده که از طریق اعمال تحریم‌ها، «اقدامات غیردوستانه علیه روسیه، شرکت‌ها و شهروندان روس مرتکب شده‌اند.»

نام استرالیا، کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، اوکراین، سنگاپور، ژاپن و تایوان در فهرست «کشورهای غیر دوست» روسیه دیده می‌شود.

دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشورها و قلمروهای ذکر شده در این فهرست، پس از آغاز عملیات ویژه نیروهای نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده یا به تحریم‌های اعمال شده پیوسته‌اند.

این فهرست به عنوان بخشی از فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اقدامات اقتصادی موقت با هدف ایجاد ثبات اقتصادی در این کشور در برابر تحریم‌های بین المللی تهیه شده است.

از جمله اقدامات در نظر گرفته شده این است که به شهروندان، شرکت‌ها و نهادهای دولتی روسیه اجازه داده شده که بدهی خود را به طلبکاران خارجی، با روبل بپردازند.

 

منبع: ۹ نیوز

 

اخبار مرتبط:

آثار حمله روسیه به اوکراین بر اقتصاد استرالیا

حمله روسیه به اوکراین، بازار سهام و دلار استرالیا را پایین کشید

حمایت همه‌جانبه از اوکراین؛ استرالیا آماده پذیرایی از پناهجویان


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه