وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » وعده‌های برای دارو، مسکن، برابری دستمزد جنسیتی؛ موتور کارزار انتخاباتی حزب کارگر روشن شد

تاریخ انتشار : 1401/02/12 - 6:29

وعده‌های برای دارو، مسکن، برابری دستمزد جنسیتی؛ موتور کارزار انتخاباتی حزب کارگر روشن شد

صدای استرالیا– حزب کارگر به طور رسمی، کارزار انتخابات فدرال خود را با تمرکز بر نگهداری و آموزش کودکان، هزینه […]

وعده‌های برای دارو، مسکن، برابری دستمزد جنسیتی؛ موتور کارزار انتخاباتی حزب کارگر روشن شد

صدای استرالیا– حزب کارگر به طور رسمی، کارزار انتخابات فدرال خود را با تمرکز بر نگهداری و آموزش کودکان، هزینه زندگی، مسکن، تولید و زیرساخت در پرت راه‌اندازی کرد.

آنتونی آلبانیز رهبر حزب کارگر پس از بهبودی از کووید-۱۹ و خروج از قرنطینه، کارزار انتخاباتی را که پیش‌تر از آن با عنوان «برنامه آینده بهتر» یاد کرده بود، معرفی کرد.

آلبانیز به مواردی همچون راه‌اندازی تعداد بیشتری ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی، تقویت تولید داخلی، توجه به حقوق مساوی جنسیت‌ها در قانون کار منصفانه، ارزان کردن دارو و تسهیل خرید خانه متعهد شده است. همچنین نگهداری از کودکان نیز جزو اولویت‌های این برنامه است.

در مراسم معرفی این کارزار، کوین راد و پل کیتینگ، نخست‌وزیران سابق از حزب کارگر نیز حضور داشتند.

آلبانیز گفت: در سه سال گذشته، با وجود آتش‌سوزی‌های ویرانگر، سیل و شوک بی‌سابقه همه‌گیری جهانی، استرالیایی‌ها واقعا بی‌نظیر بوده‌اند. آنها در سخت‌ترین زمان‌ها، با قدرت به پیش رفته‌اند؛ اما دولت آنها را پس رانده است. من می‌دانم که حزب کارگر می‌تواند بهتر عمل کند و می‌دانم که استرالیایی‌ها لایق بهتر از این هستند.

وی پس از طعنه‌هایی به اسکات موریسون و تیم او، به تشریح وعده‌های انتخاباتی حزب‌اش پرداخت و گفت: مردم استرالیا می‌دانند که ما نمی‌توانیم سه سال دیگر از آینده‌مان را روی نخست‌وزیری قمار کنیم که هر مشکلی برای کشور به وجود می‌آید، می‌گوید به من ربطی ندارد.

رهبر حزب کارگر افزود: در مقام نخست‌وزیر، از زیر بار مسوولیت شانه خالی نخواهم کرد و در مواجهه با هر بحرانی، تقصیر را به گردن دیگران نخواهم انداخت. من پا پیش می‌گذارم و مردم را دور هم جمع خواهم کرد. من با صداقت رهبری می‌کنم و با احترامی که سزاوار آن هستید، با شما رفتار خواهم کرد.

وی گفت: به امید و خوش‌بینی رای بدهید، نه به ترس و تفرقه.

در این مراسم، ویدیویی از معرفی آلبانیز با صدا و روایت راسل کرو پخش شد. مارک مک‌گوان، نخست‌وزیر استرالیای غربی نیز در سخنانی به تمجید از آلبانیز پرداخت.

استرالیای غربی یکی از ایالت‌های کلیدی برای حزب کارگر محسوب می‌شود و این حزب به هر سه کرسی این ایالت در پارلمان چشم دوخته است.

 

وعده‌های انتخاباتی کارزار آلبانیز

آلبانیز در این رویداد، به تشریح وعده‌های انتخاباتی خود به این شرح پرداخت:

ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی:

امروز من اعلام می‌کنم که حزب کارگر، در سراسر استرالیا تعداد بیشتری ایستگاه شارژ ایجاد خواهد کرد تا بتوانیم کمبودهای شبکه را پوشش دهیم. این موضوع در کنار وعده دیگر حزب کارگر برای تخفیف در قیمت خودروهای الکتریکی، خرید این خودروها را برای مردم ارزان‌تر و آسان‌تر می‌کند.

 

منابع ملی:

حزب کارگر به عنوان بخشی از برنامه ملی بازسازی، یک میلیارد دلار به توسعه محصولات ارزش افزوده از منابع استرالیا اختصاص می‌دهد. ما منابعی مانند لیتیوم، نیکل و سایر منابع حیاتی را استخراج خواهیم کرد و به جای ارسال آنها به کشورهای دیگر برای تولید باتری، همین‌جا محصولاتی را که می‌خواهیم، می‌سازیم و به جهان خواهیم فروخت.

 

زیرساخت:

ما به منظور تقویت بهره‌وری و ایجاد شغل، در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما جاده‌های محلی و بزرگراه‌های اصلی را بهبود می‌دهیم و به سرمایه‌گذاری در ایجاد جاده‌های بهتر برای حمل و نقل و رفت و آمد خواهیم پرداخت. حزب کارگر دسترسی بیشتر مردم استرالیا به اینترنت پرسرعت را تضمین می‌کند.

 

شغل، آموزش و برابری جنسیتی:

دولت کارگر، تعمیم کار منصفانه را برای تمامی استرالیایی‌ها تضمین می‌کند. من معتقدم که یکی از بزرگ‌ترین منابع بالفعل نشده استرالیا، مشارکت اقتصادی کامل و محترمانه زنان است. امروز من اعلام می‌کنم که حزب کارگر، برابری جنسیتی در دستمزد را به یکی از اهداف قانون کار منصفانه تبدیل خواهد کرد. ما گروه‌های کارشناسی را به منظور تحقق برابری دستمزد و مسایل مراقبتی و اجتماعی تشکیل خواهیم داد تا به بهبود شرایط پرداخت‌ها برای زنان کمک کنند.

 

بیمه درمانی، مراقبت از کودکان و سالمندان:

حزب کارگر، درمان را برای میلیون‌ها استرالیایی ارزان‌تر خواهد کرد. ما هزینه دارو را در برنامه سقف بیمه‌ای دارو (PBS) به میزان ۱۲٫۵ دلار کاهش می‌دهیم. این یعنی حداکثر قیمت برای داروهای PBS فقط ۳۰ دلار خواهد بود.

مسکن:

برنامه کمک برای خرید (Help to buy) به مردم استرالیا امکان می‌دهد که بتوانند با ودیعه کم‌تر، وام کم‌تر و بازپرداخت وام کم‌تر، خانه‌ بخرند. حزب کارگر به تحقق رویای خانه‌دارشدن استرالیایی‌ها کمک خواهد کرد.

بر اساس این سیاست، دولت کارگر به زوج‌هایی که تا ۱۲۰ هزار دلار و مجردهایی که تا ۹۰ هزار دلار درآمد دارند، برای خانه‌های جدید تا ۴۰ درصد و برای خانه‌های موجود تا ۳۰ درصد پرداخت خواهد کرد.

این برنامه هر سال تا ۱۰ هزار خانوار را شامل می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه