وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » طرح آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در نیوساوت‌ولز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/02/11 - 10:34

طرح آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در نیوساوت‌ولز اجرا می‌شود

صدای استرالیا– دولت ایالت نیوساوت‌ولز اعلام کرد که طرح آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی را به اجرا می‌گذارد. راب استوکس، […]

طرح آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در نیوساوت‌ولز اجرا می‌شود

صدای استرالیا– دولت ایالت نیوساوت‌ولز اعلام کرد که طرح آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی را به اجرا می‌گذارد.

راب استوکس، وزیر حمل و نقل نیوساوت‌ولز قصد دارد طرح آزمایشی سه ماهه استفاده از اسکوترهای برقی را از ماه جولای اجرا کند.

وی گفت: اسکوترهای برقی وسایلی به صرفه و راحت و روشی پایدار برای رفت و آمد هستند و بهره‌گیری و به رسمیت شناختن محبوبیت روزافزون آنها به شیوه‌ای ایمن، اهمیت دارد.

در حال حاضر استفاده از اسکوترهای برقی در خیابان‌های نیوساوت‌ولز ممنوع است؛ اما این وسایل در ویکتوریا، قلمرو پایتختی، قلمرو شمالی و تاسمانی مجاز هستند.

استوکس افزود: نیوساوت‌ولز به دلیل تاخیر در پذیرش این فناوری مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ اما این تاخیر موجب می‌شود که موفقیت‌ها و اشتباهاتی که سایر مناطق مرتکب شده‌اند را مشاهده کنیم.

شوراهای محلی می‌توانند برای مشارکت در اجرای طرح آزمایشی اسکوترهای برقی آمادگی خود را اعلام کنند.

بر اساس این طرح، اسکوترهای برقی عمومی اشتراکی از سوی شرکت‌های خصوصی در دسترس قرار خواهد گرفت ولی هنوز دولت در مورد استفاده خصوصی افراد از این وسایل نقلیه، به دلیل نگرانی‌های مربوط به ایمنی مردد است.

ایمنی همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد استفاده از اسکوترهای برقی است و به گفته استوکس، در سایر ایالات موارد استفاده نادرست و آسیب‌دیدگی اسکوترسواران رو به افزایش بوده است.

به گفته وزیر حمل و نقل، دولت نیوساوت‌ولز در این مدت روی تدوین مقررات ایمنی استفاده از این وسایل، از جمله استفاده از فناوری geofencing به منظور کنترل سرعت و نظارت بر مناطق پارک این دستگاه‌ها به منظور به حداقل رساندن آلودگی بصری شهر، متمرکز خواهد بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه