وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » وزیر امور خارجه استرالیا ازدواج می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/10/07 - 0:21

وزیر امور خارجه استرالیا ازدواج می‌کند

صدای استرالیا - سناتور پنی وانگ، وزیر امور خارجه قرار است پس از سال‌ها تلاش برای انجام اصلاحات در جهت قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان، با شریک زندگی دیرینه خود ازدواج کند.


صدای استرالیا – سناتور پنی وانگ، وزیر امور خارجه قرار است پس از سال‌ها تلاش برای انجام اصلاحات در جهت قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان، با شریک زندگی دیرینه خود ازدواج کند.

این سیاستمدار بلندپایه حزب کارگر، تقریبا ۲۰ سال پیش با سوفی آلوش آشنا شد و آنها دو فرزند دختر دارند.

دختر نخست این زوج با نام الکساندرا در سال ۲۰۱۱ و در بیمارستان آدلاید و دختر دوم آنها با نام هانا در سال ۲۰۱۵ به دنیا آمد.

انتظار می‌رود در مراسم ازدواج آنها، آنتونی آلبانیزی نخست وزیر، مارک باتلر وزیر بهداشت و جی ویتریل نخست وزیر سابق استرالیای جنوبی حضور داشته باشند.

جزئیات عروسی وزیر امور خارجه استرالیا همچنان مخفی نگهداشته شده است، حال آنکه برخی از مدعوین دریافت دعوتنامه برای حضور در این مراسم را تائید کرده‌اند.

سناتور وانگ در سال ۲۰۱۷ زمانی که متوجه شد استرالیایی‌ها به قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان رای مثبت داده‌اند، از شدت شوق گریه کرد.

او گفت: امیدوارم همه در این پارلمان صدای پرطنین مردم استرالیا را شنیده باشند، دستوری برای تغییر، حکمی برای برابری.

پنی وانگ اندکی پس از انتخابش به عنوان سناتور در سال ۲۰۰۲، برای نخستین بار در گفت‌وگو با روزنامه ادورتایزر از همجنسگرا بودن خودش خبر داد.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه