وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » مصرف تریاک در استرالیا اوج گرفته است

تاریخ انتشار : 1402/10/08 - 7:11

مصرف تریاک در استرالیا اوج گرفته است

صدای استرالیا- ماده مخدری که در سال 2023 در استرالیا رایج شده، اتفاقا یکی از قدیمی‌ترین مواد در کشور هم هست.


صدای استرالیا- ماده مخدری که در سال ۲۰۲۳ در استرالیا رایج شده، اتفاقا یکی از قدیمی‌ترین مواد در کشور هم هست.

نزدیک به ۱۸۰ سال از ورود تریاک به کشور می‌گذرد و حالا در سال ۲۰۲۳ پلیس فدرال استرالیا بیش از دو برابر مقدار همین ماده مخدر در سال ۲۰۲۲ را کشف و ضبط کرده است. این مقدار، ۶ برابر تریاک کشف شده در سال ۲۰۲۱ است.

پلیس فدرال نمی‌‌‌تواند به قطعیت بگوید که آیا مصرف‌کنندگان برای خرید و مصرف تریاک، مرتبا به شیره‌کش‌خانه‌های نوین مراجعه می‌کنند یا نه.

سوابق و پرونده‌های محاکم قضایی نشان می‌دهد که برخی از مصرف‌کنندگان دارای اعتیاد طولانی مدت هستند و در برخی موارد، مصرف تریاک با اهداف دارویی بوده است.

اما به گفته پائولا هادسن، نایب رییس پلیس فدرال، در زمان بررسی وضعیت فعلی بازار مصرف، تمرکز بر روی کلیشه‌ها یا مصرف‌کنندگانی که اعتیاد طولانی مدت دارند، مفید نیست.

وی گفت: مواد مخدر غیرقانونی بسیاری در سراسر جهان وجود دارد. سندیکاهای جرایم سازمان یافته هر آنچه را که می‌توانند وارد می‌کنند و پس از رسیدن این موارد به استرالیا خریدار پیدا می‌کنند. به این ترتیب شاهد تغییر در روش معمول فعالیت بازار مواد مخدر هستیم.

هادسن افزود: گروه‌های خلافکار، به نوع مواد اهمیت نمی‌دهند و هدف‌شان صرفا کسب سود از طریق رنج‌ انسانی است.

بر اساس گزارش ماه دسامبر دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، تولید تریاک در میانمار به بیش از هر زمان دیگری در دو دهه اخیر رسیده است.

عمده تریاک موجود در استرالیا از میانمار و افغانستان وارد می‌شود و وخیم شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی در این دو کشور، با سطح بالاتر کشت خشخال و تولید تریاک هم‌زمان شده است.

به گفته هادسن، شناسایی تریاک قاچاق دشوار است، زیرا تریاک یک ماده طبیعی است و می‌تواند در طیف وسیعی از اقلام جاسازی شود.

پلیس فدرال استرالیا در سال جاری در ۱۲۵ مورد، ۱۵۵ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کرده که قاچاقچیان قصد داشتند از طریق محموله‌های هوایی، دریایی و بسته‌های پستی وارد کشور کنند.

پلیس بر این باور است که گروه‌های خلافکار در استرالیا، از طریق ارتباطاتی در بریتانیا، هند و پاکستان اقدام به تهیه مواد مخدر می‌کنند.

در ماه جولای نیز پلیس فدرال پس از کشف ۲۳ زیرانداز آغشته به تریاک در انباری در شمال ملبورن، دو مرد را با اتهام تسهیل واردات تریاک به استرالیا از ایران دستگیر کرد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه