وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » هشدار به مسافران استرالیایی‌ در مورد قوانین جدید اخلاقی اندونزی؛ سکس پیش از ازدواج ممنوع

تاریخ انتشار : 1401/09/17 - 3:00

هشدار به مسافران استرالیایی‌ در مورد قوانین جدید اخلاقی اندونزی؛ سکس پیش از ازدواج ممنوع

صدای استرالیا– پارلمان اندونزی قانونی را به تصویب رسانده که بر اساس آن، رابطه جنسی خارج از ازدواج ممنوع است […]

امکان سفر به جزیره محبوب استرالیایی‌ها از 4 فوریه؛ بالی محدودیت‌های مرزی را لغو کرد

صدای استرالیا– پارلمان اندونزی قانونی را به تصویب رسانده که بر اساس آن، رابطه جنسی خارج از ازدواج ممنوع است و مرتکبان با مجازات حبس به مدت حداکثر یک سال محکوم می‌شوند.

قوانین بحث‌برانگیز جدید که به طور یکسان برای اندونزیایی‌ها و افراد خارجی اعمال می‌شود، همچنین شامل ممنوعیت توهین به رییس جمهور یا نهادهای دولتی و ابزار نظر مخالف درباره با ایدئولوژی حکومتی است.

قانونگذاران اندونیزیایی نیز از تصویب قانون جنایی جدید این کشور آسیای جنوب شرقی استقبال کردند. قانون جنایی پیشین از زمان اعلام استقلال اندونزی از هلند بازنگری نشده بود.

این در حالی است که گروه‌های تجاری هشدار داده‌اند چنین قوانینی می‌تواند به وجهه اندونزی به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری آسیب برساند.

اندونزی که بزرگ‌ترین کشور با اکثریت مسلمان جهان است، در سال‌های اخیر شاهد افزایش محافظه‌کاری مذهبی بوده است. حقوقدانان معتقدند که قوانین جدید اخلاقی، تبعیض‌های الهام‌گرفته از شریعت اسلامی را در سطح محلی تقویت می‌کند.

مخالفان می‌گویند که قوانین مذکور از نظر اجتماعی واپس‌گرا هستند، آزادی بیان را مهار می‌کنند و نشان‌دهنده یک «پسرفت بزرگ» در تضمین حفظ آزادی‌های دموکراتیک پس از سقوط سوهارتو در سال ۱۹۹۸ هستند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه