وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » افزایش حضور نظامی آمریکا در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/09/16 - 9:09

افزایش حضور نظامی آمریکا در استرالیا

صدای استرالیا - وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور حضور نظامی خود در استرالیا را در بحبوحه نگرانی‌های مشترک در مورد چین افزایش خواهد داد.


صدای استرالیا – وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور حضور نظامی خود در استرالیا را در بحبوحه نگرانی‌های مشترک در مورد چین افزایش خواهد داد.

لوید استین که پس از دیدار با هیات استرالیایی شامل وزیر امور خارجه و دفاع استرالیا در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت:‌ ایالات متحده حضور چرخشی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی در استرالیا از جمله هواپیماهای بمب افکن و جت‌های جنگنده را در بحبوحه نگرانی‌های مشترک در مورد چین افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: دو کشور همچنین موافقت کردند تا از ژاپن نیز برای حضور در ابتکارات وضعیت نیروی آمریکا در استرالیا دعوت کنند.

آستین جزئیاتی را در مورد زمان افزایش چرخش‌ها، یا تعداد سربازان، کشتی‌ها و هواپیماهایی که در آن شرکت خواهند کرد، توضیح نداد و مشخص نیست که این اعلامیه چه تفاوتی با بیانیه مشابه بیش از یک سال پیش دارد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: ایالات متحده و استرالیا دیدگاه مشترک منطقه‌ای دارند که در آن کشورها می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

او گفت: متاسفانه، این دیدگاه امروز به چالش کشیده شده است. اقدامات خطرناک و قهری چین در سراسر اقیانوس هند و اقیانوس آرام، از جمله در اطراف تایوان، و به سمت کشورهای جزیره اقیانوس آرام و در شرق و دریای چین جنوبی، صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

اظهارات وزیر دفاع استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که دو کشور استرالیا و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند که برای تقویت حضور زمینی ایالات متحده، مکان‌هایی را برای نیروهای ارتش و تفنگداران دریایی آمریکا در استرالیا توسعه خواهند داد.

منبع: ای بی سی


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه