وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » هشدار به اهالی نیوساوت‌ولز: مارها و عنکبوت‌های سمی در راهند

تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 4:54

هشدار به اهالی نیوساوت‌ولز: مارها و عنکبوت‌های سمی در راهند

صدای استرالیا- با گرم‌تر شدن هوا، زمینه رشد تعداد مارها و عنکبوت‌های سمی فراهم می‌شود و به همین دلیل به […]

هشدار به اهالی نیوساوت‌ولز: مارها و عنکبوت‌های سمی در راهند

صدای استرالیا- با گرم‌تر شدن هوا، زمینه رشد تعداد مارها و عنکبوت‌های سمی فراهم می‌شود و به همین دلیل به اهالی نیوساوت‌ولز هشدار داده شده که در این ایام محتاط‌تر باشند.

به دلیل تداوم شرایط آب‌وهوایی گرم و مرطوب ناشی از پدیده لانینا، پیش بینی می‌شود که در تابستان امسال، مارها و عنکبوت‌های سمی که به دنبال نقاط خشک‌تر می‌گردند، فعالیت‌شان را افزایش دهند.

سارا لنس، مدیرعامل شرکت آمبولانس سنت‌جان، با اشاره به اینکه استرالیا، بیشترین تعداد مارها و عنکبوت‌های سمی را در جهان دارد، افزود: زمانی که یکی از این حیوانات سمی شما را نیش می‌زند، باید آن را جدی بگیرید و این نیش باید به صورت اورژانسی درمان شود.

وی افزود: به همین دلیل ما از مردم می‌خواهیم که نشانه‌ها و علایم، و از همه مهم‌تر، درمان گزش مار و عنکبوت را جدی بگیرند.

بر اساس آمار، بیش از نیمی از موارد مرگ به دلیل گزش مار درون خانه‌ها اتفاق می‌افتد و مقامات پیش‌بینی می‌کنند که در تابستان امسال هم تعداد بیشتری مار در خانه‌ها دیده شود.

خطرناک‌ترین ماری که باید در مورد آن مراقب باشید، مار قهوه‌ای شرقی است.

لارا بیسلی، مدیر آموزش آمبولانس سنت‌جان نیز گفت: مهم‌ترین چیز در مواقع گزش توسط مار این است که سریعا با شماره ۰۰۰ تماس بگیرید.

وی افزود: بسیار مهم است که از حرکت سم جلوگیری کنید؛ به این معنی که در زمانی که منتظر رسیدن آمبولانس هستید، بیمار را ثابت نگه دارید، او را بخوابانید و با بانداژ روی نقطه گزش ما را محکم ببندید.

وی گفت: بانداژ کردن را از انگشتان شروع کنید و به سمت بالا بیایید و تا جایی که امکان دارد به بانداژ کردن ادامه دهید.

وی مورد عنکبوت‌ها نیز گفت: عنکبوت فانل، خطرناک‌ترین عنکبوتی است که باید مراقبش باشید، زیرا سم این عنکبوت می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه انسان را از پا درآورد.

بیسلی گفت: علایم گزش عنکبوت فانل، مواردی همچون دشواری تنفس، افزایش بیش از حد بزاق، گرفتگی عضلانی، بی حسی اطراف دهان، سرگیجه و گیجی منجر به بیهوشی را شامل می‌شود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه