وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » هشدار افزایش سطح آب دریاها؛ فرودگاه‌های استرالیا به زیر آب می‌روند

تاریخ انتشار : 1398/03/08 - 15:34

هشدار افزایش سطح آب دریاها؛ فرودگاه‌های استرالیا به زیر آب می‌روند

صدای استرالیا - خطر افزایش سطح آب دریاها به دلیل تغییرات اقلیمی و افزایش گرمای زمین یک تهدید بسیار بزرگ برای فرودگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود.

هشدار افزایش سطح آب دریاها؛ فرودگاه‌های استرالیا به زیر آب می‌روند

صدای استرالیا – خطر افزایش سطح آب دریاها به دلیل تغییرات اقلیمی و افزایش گرمای زمین یک تهدید بسیار بزرگ برای فرودگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود. بزرگی این تهدید بیشتر از سطح آمادگی استرالیا برای مقابله با این پدیده زیست محیطی است.

اغلب فرودگاه‌های بزرگ استرالیا در مکان‌های کم سطح قرار گرفته‌اند و در حال حاضر فقط چند متر بالاتر از سطح آب دریاها هستند.

در حقیقت برخی از داشمندان بزرگ تغییرات اقلیمی اعتقاد دارند که تا سال ۲۱۰۰ سطح آب دریاها بیش از دو متر افزایش می‌یابد و این به دلیل میزان آلاینده‌ها بویژه دی اکسید کربنی است که انسان‌ها تولید می‌کنند.

بر همین اساس فرودگاه‌های سیدنی و بریزبن که چهار متر بالاتر از سطح دریا هستند یا فرودگاه کایرنز که سه متر بالاتر از سطح دریا است و همچنین فرودگاه‌های تانزویل و هوبارت که حدود پنج متر بالاتر از سطح دریا هستند همگی در معرض خطر قرار دارند و احتمال به زیر آب رفتن آنها وجود دارد.

در آمریکا اداره امور جوی و اقیانوسی ملی هشدار داده که سطح آب دریاها در پایان قرن (۲۱۰۰) به میران ۲٫۷ متر افزایش می‌یابد از همین رو طراحان زیر ساخت‌ها در سواحل آمریکا باید به این امر توجه داشته باشند.

هشدار صادر شده در آمریکا دو تا سه برابر بزرگتر است از هشداری است که در استرالیا در این رابطه اعلام شده است.

با توجه به آنکه نمی‌توان میزان آب شدن یخ‌های موجود در قطب را پیش‌بینی کرد نمی‌توان بطور دقیق گفت که در پایان قرن سطح آب دریاها به چه میزان افزایش می‌یابد.

نهاد بین دولتی تغییرات اقلیمی پیش‌بینی کرده سطح افزایش آب دریاها برای استرالیا تا سال ۲۰۹۰ بین ۵۰ تا ۹۰ سانتیمتر باشد. این پیش‌بینی بر اساس سطح آب دریاها در فاصله سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۵ انجام شده است.

تحقق این امر برای فرودگاه‌های استرالیا که ارتفاع آنها از سطح دریا ناچیز است امری خطرناک محسوب می‌شود.

بر همین اساس اگر سطح گرم شدن زمین و بواسطه آن آب دریاها ادامه داشته باشد پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ۲۱۰۰ سطح آب دریاها به میزان ۲ متر افزایش یابد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه