وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » هزینه ۱۹ میلیون دلاری پروازهای ویژه سیاستمداران استرالیایی برای مالیات دهندگان

تاریخ انتشار : 1400/01/24 - 6:06

هزینه ۱۹ میلیون دلاری پروازهای ویژه سیاستمداران استرالیایی برای مالیات دهندگان

صدای استرالیا- آمارهای هواپیمایی نشان می‌دهد که هزینه سفر سیاستمداران و افراد بلندپایه با جت‌های VIP در دو سال منتهی به ژوئن 2020 بیش از 19 میلیون دلار بوده است.


صدای استرالیا– آمارهای هواپیمایی نشان می‌دهد که هزینه سفر سیاستمداران و افراد بلندپایه با جت‌های VIP در دو سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۰ بیش از ۱۹ میلیون دلار بوده است.

در فاصله جولای ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۰، سیاستمداران فدرال، ۱۹۴۰ پرواز ویژه (VIP) درخواست کرده‌اند که تحلیل داده‌های نیروی هوایی سلطنتی استرالیا، ۱۷ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۶۲ دلار هزینه داشته است. همچنین ۳۹۵ سفر هوایی فرماندار کل و افراد بلندپایه دیگری از جمله شاهزاده هری، این هزینه را دو میلیون دیگر افزایش داده و به بیش از ۱۹ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار رسانده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که در اوج آتش‌سوزی‌های تابستان سیاه سال ۲۰۲۰، لیندا رینولدز، وزیر دفاع وقت، دو بار در طول پنج روز از پرت به کانبرا سفر کرده که این دو سفر هوایی، ۶۹ هزار دلار آب خورده است.

خانم رینولدز در روز چهارم ژانویه، یک هواپیمای VIP را که ظرفیت ۳۰ مسافر داشت، برای خودش و دو نفر دیگر چارتر کرده بود تا در نشست خبری اعزام ۳هزار نفر از نیروهای ارتش برای کمک در بحران آتش‌سوزی‌ها شرکت کند.

او سپس در روز هفتم ژانویه، کانبرا را به مقصد پرت ترک کرد. این بار با یک جت ۷۳۷ اختصاصی و به همراه دو نفر دیگر. هزینه این سفر نیز ۳۳ هزار و ۳۴ دلار بوده است.

سناتور رینولدز در مدت ۶ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۰ در مجموع ۹ پرواز را از کانبرا به پرت با هزینه بیش از ۱۷۱ هزار دلار چارتر کرده است.

در این گزارش نام‌های دیگری نیز مانند ماتیاس  کورمن، کریستین پورتر، جاش فریندبرگ و پیتر داتون نیز ذکر شده است.

جالب اینکه اسکات موریسون، در جریان آخرین کارزار انتخاباتی‌اش، تور تبلیغاتی خود در کوئینزلند را با اتوبوس انجام داد. اما حالا مشخص شده که او و کارکنانش، در این تور انتخاباتی، با جت VIP به تاونزویل رفته‌اند.

هزینه جت‌های اختصاصی استفاده شده در کارزارهای انتخاباتی هر دو حزب، بین آوریل تا می ۲۰۱۹ هزینه‌ای بیش از ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار دلار برای مالیات دهندگان استرالیایی داشته است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه