وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » هزینه خرید خانه توسط خارجی‌ها سه برابر می‌شود هزینه خانه خالی شش برابر

تاریخ انتشار : 1402/09/20 - 5:33

هزینه خرید خانه توسط خارجی‌ها سه برابر می‌شود هزینه خانه خالی شش برابر

صدای استرالیا– بر اساس طرح دولت فدرال برای وارد کردن تعداد بیشتری مسکن اجاره‌ای به بازار و ترغیب فعالان ساخت‌وساز […]

هزینه خرید خانه توسط خارجی‌ها سه برابر می‌شود هزینه خانه خالی شش برابر

صدای استرالیا– بر اساس طرح دولت فدرال برای وارد کردن تعداد بیشتری مسکن اجاره‌ای به بازار و ترغیب فعالان ساخت‌وساز به ساخت خانه‌های جدید، سرمایه‌گذاران خارجی در صورت خرید و خالی گذاشتن املاک، با افزایش چند برابری هزینه‌ها مواجه خواهند شد.

دولت کارگر به دنبال تصویب تغییراتی در سال آینده است که بر اساس آن، هزینه‌های دریافتی از سرمایه‌گذاران خارجی که اقدام به خرید ملک می‌کنند، سه برابر خواهد شد. همچنین در صورتی که ملک خالی بماند و در بازار اجاره عرضه نشود، این هزینه‌ها باز هم دو برابر می‌شود.

در حال حاضر، هزینه‌های خرید خانه‌های بین یک تا دو میلیون دلار برای سرمایه‌گذاران خارجی ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار است.

بر اساس طرح مذکور که فقط برای خانه‌های خریداری شده پس از ماه می ۲۰۱۷ اعمال می‌شود، یک سرمایه‌گذار هنگام خرید ملکی به ارزش ۱٫۱ میلیون دلار، باید ۸۴ هزار و ۶۰۰ دلار هزینه بپردازد و در صورت خالی ماندن ملک مذکور، سالانه ۱۶۹ هزار و ۲۰۰ دلار از این سرمایه‌گذاران دریافت خواهد شد.

افرادی که به دنبال خرید خانه‌های در حال ساخت هستند نیز باید application fee بپردازند، اما این هزینه سه برابر نمی‌شود و هزینه خالی ماندن ملک نیز به میزان قابل توجهی پایین‌تر خواهد بود.

دولت فدرال در تلاش برای هدایت سرمایه به سوی ساخت خانه‌های جدید، از پنج‌شنبه هزینه‌های ساخت خانه‌های استیجاری را کاهش می‌دهد تا آنها را در پایین‌ترین سطح تجاری نگه دارد.

جیم چالمرز، خزانه دار و جولی کالینز وزیر مسکن، در بیانیه اعلام این تغییرات گفتند که این تغییرات اتباع خارجی را ترغیب می‌کند که در توسعه مسکن جدید سرمایه گذاری کنند و املاک بلااستفاده خود را در اختیار اجاره‌کنندگان قرار دهند.

در حالی که هزینه‌های بالاتر ممکن است خارجی‌های بیشتری را تشویق کند تا خانه‌های خود را برای اجاره در دسترس قرار دهند، این موضوع به تنهایی تأثیر اندکی بر عرضه و قیمت اجاره خواهد داشت. اتباع خارجی در حال حاضر با موانع گسترده‌ای برای خرید املاک موجود روبه‌رو هستند و در صورت خروج از کشور و نداشتن اقامت دایم، ملزم به فروش ملک خریداری شده هستند.

آخرین داده‌های اداره مالیات استرالیا نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خارجی در سال ۲۲-۲۰۲۱ تنها ۱۳۳۹ مسکن موجود را خریده‌اند که بخش کوچکی از نیم میلیون ملک فروخته شده سالانه در استرالیا است. 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد

 


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , جشن ها و رویدادها
ارسال دیدگاه