وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » نگرانی والدین کوئینزلندی از هک دوربین نظارتی اتاق فرزندشان

تاریخ انتشار : 1401/04/09 - 5:43

نگرانی والدین کوئینزلندی از هک دوربین نظارتی اتاق فرزندشان

صدای استرالیا– خانواده‌ای کوئینزلندی که از یک دوربین کودک برای نظارت بر فرزندشان استفاده می‌کنند، حالا نگرانند که دوربین‌ هک […]

نگرانی والدین کوئینزلندی از هک دوربین نظارتی اتاق فرزندشان

صدای استرالیا– خانواده‌ای کوئینزلندی که از یک دوربین کودک برای نظارت بر فرزندشان استفاده می‌کنند، حالا نگرانند که دوربین‌ هک شده و اتاق خواب فرزندشان تحت نظر باشد.

مادربزرگ کودک مذکور که خواسته ناشناس باقی بماند، گفته که پسرش در ماه ژانویه، این دوربین کودک مدل Mirabella Bebe را که مجهز به وای‌فای، زاویه دید ۱۰۰ درجه، پخش زنده و قابلیت صدای دو طرفه است، به قیمت ۹۹ دلار از کی‌مارت خریداری کرده است.

اما چند هفته قبل یک روز صبح این خانواده متوجه شد که جهت لنز این دوربین که به شکل سر یک گربه است تغییر می‌کند.

تا اینکه در ساعت ۲ صبح روز ۲۱ ژوئن، پدر کودک از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند که دوربین به آرامی در حال اسکن کردن اتاق خواب و گهواره کودک است. البته کودک در گهواره‌اش نبود و پیش پدر و مادرش در تخت‌خواب خوابیده بود.

مادربزرگ افزود: پسرم جلو رفت و مستقیم به دوربین نگاه کرد و سپس دوربین سریعا خاموش شد.

در پی این اتفاق، خانواده مذکور با کی‌مارت تماس گرفت اما پاسخ شنید که باید امنیت دوربین را افزایش دهند. البته آنها تصمیم گرفتند که دوربین هک شده را دور بیندازند.

این خانواده با به اشتراک گذاری این ماجرا، از والدین خواسته‌اند که از امنیت دوربین‌های کودک‌شان مطمئن شوند.

در واکنش به این موضوع، جان هوانگ، مدیر توسعه شرکت میرابلا، از مشتریانی که دوربین کودک‌شان دچار ایراد شده، خواست که مستقیما با این شرکت تماس بگیرند.

وی گفت: چنین رخدادهایی بهتر است به منظور بررسی‌ بیشتر به اطلاع میرابلا برسد تا بررسی شود که هک صورت گرفته یا حاصل ایراد یا دستکاری دوربین بوده است.

هوانگ افزود: دوربین‌ها و ابزارهای نظارتی کودک ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی و برای بازارهای جهانی تولید شده و تا جایی که ما می‌دانیم، ابزارهایی ایمن هستند.

وی همچنین در رابطه با حادثه مذکور گفت که این دوربین‌ها دارای حسگر حرکتی هستند. این مدل خاص دارای قابلیت تنظیم محدوده فعالیت است که از طریق اپلیکیشن فعال می‌شود و به سپس به طور خودکار هرگونه حرکتی را در اتاق تشخیص می‌دهد و دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: دوربین یاد شده خاموش یا روشن نمی‌شود. چراغ قرمز روی آن هم برای قابلیت دید در شب تعبیه شده و به محض روشن شدن چراغ اتاق، خود به خود خاموش می‌شود.

هوانگ تاکید کرد: مشتری مذکور برای بررسی موضوع می‌تواند مستقیما با شرکت تماس بگیرد؛ اما تا کنون تماسی برقرار نشده است.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه