وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » حضور قوی سینماگران ایرانی در جشنواره سیدنی

تاریخ انتشار : 1397/03/07 - 8:31

حضور قوی سینماگران ایرانی در جشنواره سیدنی

صدای استرالیا- جشنواره بین‌المللی فیلم «سیدنی» استرالیا امسال میزبان نمایش چندین اثر از فیلمسازان ایرانی از جمله آخرین ساخته عباس کیارستمی است.

حضور قوی سینماگران ایرانی در جشنواره سیدنی

صدای استرالیا– جشنواره بین‌المللی فیلم «سیدنی» استرالیا امسال میزبان نمایش چندین اثر از فیلمسازان ایرانی از جمله آخرین ساخته عباس کیارستمی است.

 فیلم تجربی «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی، «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی، «خوک» به کارگرادانی مانی حقیقی، «بدون تاریخ بدون امضاء» از وحید جلیلوند و «درساژ» از پویا بادکوبه پنج فیلمی هستند که امسال به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره سیدنی به روی پرده می‌روند.

«۲۴ فریم »دربخش‌های “سینما+هنر”، “فیلم‌هایی در باره فیلم‌ها” و “سینمای پیشگام”، «سه رخ» در بخش‌های “نمایش ویژه”، “چهره‌های سرشناس” و “فیلمسازان در مرز”،‌ «خوک» در بخش‌هایی چون “فیلم‌های بلند”، “فیلم‌هایی درباره فیلم‌ها” و “کمدی”، «بدون تاریخ بدن امضاء» در بخش‌های “فیلم‌های بلند”، “برندگان جوایز” و “سینما ووک” و «درساژ» در بخش “فیلم‌های خانوادگی”، “برندگان جوایز” و “سینما ووک” جشنواره فیلم سیدنی به روی پرده خواهند رفت.

همچنین فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی روناک طاهر به نمایندگی از استرالیا،‌ «دلربا» ساخته میلاد اعلامی و محصول مشترک سوئد و دانمارک و «آموزش غلط کامرون پست» ساخته دزیره اخوان به نمایندگی از آمریکا نیز در این رویداد سینمایی حضور خواهند داشت.

امسال در مجموع ۲۵۰ فیلم از ۶۰ کشور جهان و به ۱۶۰ زبان مختلف در جشنواره فیلم سیدنی به نمایش گذاشته می‌شوند، این رویداد سینمایی از تاریخ ۶ تا ۱۷ ژوئن (۲۶ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود.

حضور قوی سینماگران ایرانی در جشنواره سیدنی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , جشن ها و رویدادها , فرهنگی
ارسال دیدگاه