وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » نخست‌وزیر استرالیا در نشست ناتو شرکت می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/02/02 - 6:10

نخست‌وزیر استرالیا در نشست ناتو شرکت می‌کند

صدای استرالیا - دفتر آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا روز جمعه اعلام کرد که وی در نشست ناتو در ماه جولای شرکت خواهد کرد. چند روز پیش هم کریس هیپکینز نخست‌وزیر نیوزلیند از حضور خود در نشست ناتو خبر داده بود.


صدای استرالیا – دفتر آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که وی در نشست ناتو در ماه جولای شرکت خواهد کرد. چند روز پیش هم کریس هیپکینز نخست‌وزیر نیوزیلند از حضور خود در نشست ناتو خبر داده بود.

استرالیا و نیوزیلند عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیستند اما روابطی چند دهه‌ای با این ائتلاف غربی دارند. هر دو کشور در نشست سال گذشته ناتو در مادرید به عنوان شرکت‌کنندگان غیرعضو شرکت کردند.

اجلاس ناتو امسال در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار می‌شود.

دفتر آلبانیزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که استرالیا با اعضای ناتو تعهد به حمایت از دموکراسی، صلح، امنیت و حمایت از حاکمیت قانون را به اشتراک گذاشته است.

فنلاند در ماه جاری در یک تغییر سیاست تاریخی به سی و یکمین عضو ناتو تبدیل شد و طول مرز مشترک ناتو با روسیه تقریبا دو برابر شد. سوئد، همسایه فنلاند نیز برای عضویت در ناتو درخواست داده است.

در بیانیه دفتر آلبانیزی آمده است: حضور نخست‌وزیر در اجلاس ناتو فرصت مهمی برای تقویت حمایت استرالیا از هنجارهای جهانی، نشان دادن همبستگی در پاسخ به تهاجم غیرقانونی و غیراخلاقی روسیه به اوکراین و حمایت از دستورکار اقتصادی، اقلیمی و تجاری استرالیا خواهد بود.

استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای غیر عضو ناتو در حمایت غرب از اوکراین، کمک و تجهیزات دفاعی را برای این کشور تامین کرده و صادرات آلومینا و سنگ معدن آلومینیوم از جمله بوکسیت را به روسیه ممنوع کرده است.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه