وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » سقط جنین رایگان در کنبرا

تاریخ انتشار : 1402/02/01 - 7:09

سقط جنین رایگان در کنبرا

صدای استرالیا – قلمرو پایتختی استرالیا به مرکزیت کنبرا اولین حوزه قضایی استرالیا است که دسترسی رایگان عمومی به سقط جنین ارائه می‌کند.


صدای استرالیا – قلمرو پایتختی استرالیا به مرکزیت کنبرا اولین حوزه قضایی استرالیا است که دسترسی رایگان عمومی به سقط جنین ارائه می‌کند.

این اقدام باعث می‌شود تا فشارها بر دیگر مناطق و ایالت‌های استرالیا برای اتخاذ چنینی تدبیری افزایش پیدا کند.

از روز پنجشنبه ساکنان قلمرو پایتختی استرالیا که مایل به دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی سقط جنین هستند، بدون توجه به داشتن کارت مدیکر، می‌توانند این کار را بدون هزینه انجام دهند. این خدمات درمانی برای سقط جنین‌های با عمل جراحی و پزشکی تا هفته شانزدهم بارداری در دسترس خواهد بود و هزینه آن چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در طول چهار سال برآورد شده است.

در زمان سقط جنین نیز داروهای ضد بارداری رایگان نیز به بیماران ارائه می‌شود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سقط جنین با عمل جراحی در استرالیا می‌تواند صدها دلار هزینه داشته باشد و مدیکر تنها بخشی از آن را پوشش می‌دهد. این هزینه‌ها برای افراد بدون کارت مدیکر می‌تواند تا هشت هزار دلار بدون افزایش یابد. سقط جنین پزشکی، که در آن به جای جراحی از دارو استفاده می‌شود، معمولاً ارزان تر است، اما فقط تا هفته نهم بارداری در دسترس است و هنوز هم می‌تواند تا ۳۵۰ دلار بدون کارت مدیکر هزینه داشته باشد.

موسسه MSI استرالیا، بزرگترین ارائه دهنده خدمات سقط جنین و پیشگیری از بارداری در استرالیا، برای ارائه این خدمات با دولت قلمرو پایتختی استرالیا همکاری کرده است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه