وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » نامه صدها اقتصاددان خطاب به دولت: محدودیت‌ها را کاهش ندهید

تاریخ انتشار : 1399/02/02 - 12:12

نامه صدها اقتصاددان خطاب به دولت: محدودیت‌ها را کاهش ندهید

صدای استرالیا - بیش از 200 کارشناس استرالیایی با امضای نامه‌ای به دولت این کشور نسبت به کاهش قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های کرونایی که همزمان با کاهش سرعت شیوع این بیماری طی چند هفته اخیر صورت گرفته، هشدار دادند.


صدای استرالیا – بیش از ۲۰۰ اقتصاددان با امضای نامه‌ای به دولت این کشور نسبت به کاهش قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های کرونایی که همزمان با کاهش سرعت شیوع این بیماری طی چند هفته اخیر صورت گرفته، هشدار دادند.

استرالیا تاکنون با بستن مرزهای خود و اعمال محدودیت در تردد عمومی از شمار بالای قربانیان کروناویروس نسبت به آمارهای جهانی جلوگیری کرده است.

در حالی که این اقدامات رشد موارد ابتلای بیماری کووید-۱۹ را به کمتر از ۴۰ مورد جدید در روز کاهش داده است، انتظار می‌رود این محدودیت‌ها میزان بیکاری را به حدود ۱۰ درصد برساند که بالاترین میزان در ۱۶ سال اخیر است.

استرالیا از زمان اعلام اولین مورد ابتلا در کشور خود در اواخر ژانویه، اکنون ۶۶۱۰ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و ۷۱ مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.

با فراخوان‌های فزاینده برای کاهش محدودیت‌ها، کارشناسان برجسته امور اقتصادی در استرالیا طی نامه‌ای سرگشاده از دولت خواستند تا مهار و کنترل شیوع کروناویروس را در اولویت خود قرار دهند.

در این نامه که تاکنون توسط بیش از ۲۰۰ اقتصاددان از دانشگاه‌های سراسر استرالیا امضا شده، نوشته شده است که نمی‌توان اقتصاد کارآمد داشت، مگر اینکه ابتدا به طور جامع به بحران بهداشت عمومی پرداخته شود.

هفته گذشته اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که محدودیت‌های استرالیا دست‌کم تا چهار هفته کاهش نمی‌یابد و چندین مقام ایالتی نیز امروز (دوشنبه) از مردم خواستند که به رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دهند.

هرگونه رفع قابل‌ توجه محدودیت‌های فعلی تا زمانی که استرالیا ظرفیت تست‌های کرونای خود را افزایش نداده، ردیابی مبتلایان را تقویت نکرده و پاسخ‌های محلی را در برابر شیوع بیشتر آماده نکند، رخ نخواهد داد.

استراتژی اصلی دولت استرالیا یک اپلیکیشن جدید بحث‌برانگیز تلفن همراه است که حرکات کاربران را ردیابی می‌کند تا در زمان شیوع کروناویروس، امکان ردیابی مبتلایان فراهم شود. دولت گفته که برای تأثیرگذاری آن باید دست‌کم ۴۰ درصد از جمعیت کشور در آن ثبت‌نام کنند.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه