وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » انتشار کتاب گویای بهروز بوچانی در ایران با صدای نوید محمدزاده

تاریخ انتشار : 1399/02/02 - 11:26

انتشار کتاب گویای بهروز بوچانی در ایران با صدای نوید محمدزاده

صدای استرالیا - نوید محمدزاده، بازیگر ایرانی، کتاب "هیچ دوستی جز کوه‌ها" بهروز بوچانی، نویسنده کرد ایرانی را با صدای خود خوانده و به بازار کتاب ایران فرستاده است.


صدای استرالیا – نوید محمدزاده، بازیگر ایرانی، کتاب “هیچ دوستی جز کوه‌ها” بهروز بوچانی، نویسنده کرد ایرانی را با صدای خود خوانده و به بازار کتاب ایران فرستاده است.

این کتاب صوتی را نشر چشمه منتشر کرده که پیشتر نسخه چاپی آن هم راهی بازار کرده بود.

بهروز بوچانی با نوشتن کتاب “هیچ دوستی جز کوه‌ها” تا کنون جایزه‌های ادبی متعددی از جمله ” جایزه ملی بیوگرافی استرالیا” و “ویکتورین پرمیر” مهمترین جایزه ادبی این کشور را از آن خود کرده است.

این کتاب با اجازه خود مؤلف در ایران به چاپ رسیده بود.

پیشتر نشر چشمه درباره این اثر اعلام کرده بود “نسخه انگلیسی این کتاب از نسخه فارسی ترجمه شده است و به دلیل فونت و چاپ و ویژگی‌های ساختاری دو زبان، تعداد صفحات متفاوت است. نسخه‌ای که نشر چشمه منتشر کرده زیر نظر بهروز بوچانی ویرایش شده است و همچنین نویسنده قسمت‌هایی از را به صلاحدید خود (برای جلوگیری از اطناب رمان) حذف کرده و در نهایت نسخه‌ای که از امروز در کتابفروشی‌های موجود است با تایید نهایی نویسنده اثر منتشر شده است”.

این کتاب داستان زندگی خود آقای بوچانی است که مجبور به فرار از ایران می‌شود، به اندونزی می‌گریزد تا از آنجا راهی تا خود را به استرالیا برساند.

او دو بار سعی می‌کند با قایق از اندونزی به استرالیا برود، بار اول قایق غرق می‌شود و ماهیگیران اندونزیایی نجاتش می‌دهند. بار دوم نیروی دریایی استرالیا او و ٧۵ پناهجوی دیگر را دستگیر می‌کند و آنها را به بازداشتگاهی در جزیره مانوس می‌برد.

بهروز بوچانی بیش از شش سال را در بازداشتگاه پناهجویان در جزیره مانوس زندانی بود تا سرانجام برای شرکت در یک رویداد ادبی به نیوزلند سفر کرد.

شرحی که بهروز بوچانی از این بازداشتگاه می‌دهد مملو است از نقض حقوق انسانی، زیر نظر بودن مدام، بی‌رحمی و شکنجه سازمان‌یافته.

آقای بوچانی می‌گوید با نوشتن این کتاب تصویری از خود ارائه کرده که بتواند در شرایط این بازداشتگاه عزت و هویت انسانی‌اش را حفظ کند، تصوری که کاملا در تضاد با آن چیزی است که “سیستم” از او ارائه می‌کند.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه