وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اسلایدر » می خواهید به استرالیامهاجرت کنید؟ این مطلب را بخوانید

تاریخ انتشار : 1397/04/29 - 17:15

می خواهید به استرالیامهاجرت کنید؟ این مطلب را بخوانید

صدای استرالیا- در سالهای اخیر اداره مهاجرت استرالیا قوانین مرتبط با مهاجرت را سخت تر کرده و روند این سخت گیری ها به سمتی پیش می رود که با گذاشتن فیلترهای متعدد، دقیقا مهاجرانی مطابق با نیاز جامعه استرالیا بتوانند به این کشور راه پیدا کنند.

می خواهید به استرالیامهاجرت کنید؟ این مطلب را بخوانید

محمدرضا عظیمی- وکیل رسمی مهاجرت

می خواهید به استرالیامهاجرت کنید؟ این مطلب را بخوانید

قسمت اول

صدای استرالیا- در سالهای اخیر اداره مهاجرت استرالیا قوانین مرتبط با مهاجرت را سخت تر کرده و روند این سخت گیری ها به سمتی پیش می رود که با گذاشتن فیلترهای متعدد، دقیقا مهاجرانی مطابق با نیاز جامعه استرالیا بتوانند به این کشور راه پیدا کنند.

نتایج نظرسنجی که در سالهای گذشته  توسط شرکت ” گلوبال پروفشنال” منتشر شده بود نشان می دهد که از دیدگاه علاقمندان به مهاجرت، استرالیا یکی از سه مقصد جذاب برای زندگی  است و این بدین معناست که سالانه هزاران و شاید میلیونها نفر از سراسر جهان تمایل دارند که در استرالیا زندگی و کار کنند و اقامت دائم داشته باشند.

سئوال اینجاست که با توجه به این سیل متقاضی چه مکانیزمی برای انتخاب و گزینش افراد وجود دارد و چه شرایطی را باید داشت تا  بتوان در استرالیا اقامت دائم گزید؟  آیا همه کسانی که دوست دارند در استرالیا زندگی کنند می توانند به استرالیا مهاجرت کنند؟

مهاجرت یک فرآیند زمانبر

من روزانه دهها ایمیل و تماس تلفنی دریافت می کنم که بسیاری از هموطنان می خواهند هر چه سریعتر به استرالیا مهاجرت کنند، چون از وضع موجود زندگی اشان راضی نیستند و فکر می کنند در ظرف مدت چندماه می توان به استرالیا مهاجرت کرد، آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟

پاسخ من به این سئوال منفی است. برای مثال حتی اگر شما بخواهید ازطریق ازدواج با یک شهروند استرالیایی هم مهاجرت کنید، با توجه به اطلاعات در سایت اداره مهاجرت که در ماه مه ۲۰۱۸  به روز شده است، ۷۵ درصد از پرونده های ویزای همسر در ظرف زمانی ۱۲ ماه و نود درصد ظرف مدت  ۱۶ ماه بررسی می شوند. بنابر تجربه شخصی،  در استرالیا همیشه به مرگ می گیرند تا شما به تب راضی شوید و نهایتا ممکن است که این پروسه یکی دو ماه زودتر از تاریخی که اعلام شده انجام شود.

به طور کلی اگر می خواهید به سرعت به استرالیا خودتان را برسانید، کشور اشتباهی را برای زندگی خودتان انتخاب کرده اید چون در اینجا امکان اینکه بتوان با تماس به چند نفر دوست و آشنا فرآیند مهاجرت را جلو انداخت وجود ندارد!

اگر امروز تصمیم به مهاجرت گرفتید در نظر داشته باشید که شاید یکی دو سال این پروسه طول بکشد، البته بر مبنای نوع ویزا این زمان متفاوت است. اداره مهاجرت استرالیا به شما مدت زمانی که باید انتظار بکشید را اعلام می کند و می دانید که  حدودا چقدر باید خون دل بخورید(!) تا پاسخ ویزایتان بیاید.

لطفاً  دقیقا به کلمه ” قانون” فکر کنید. اینجا همه در برابر قانون یکسانند و حقوق یک شهروند عادی با نخست وزیر برابراست و هیچ امتیاز و تقدمی در کارها به خاطر آشنایی و روابط وجود ندارد، مگر اینکه قانون این امتیاز را برای شما قائل شده باشد. مهاجرت یک فرآیند زمانبر است، بسیار دقیق و حساب شده باید انجام شود.

درس اول : اگر به سرعت می خواهید تا آب و هوایی عوض کنید لطفاً به شمال ایران تشریف ببرید(!)، اگر صبور هستید و سرسخت برای اقامت در استرالیا اقدام کنید.

 

قانون، ابزار کنترل

اگر تا به حال به طور عملی از قانون گریزان بوده اید و حوصله در صف ایستادن را ندارید و فکر می کنید که وقتتان از دیگران گرانبهاتر است بدانید و آگاه باشید که استرالیا کشور مناسبی برای اقامت شما نیست.

به عنوان مثال اگر فردی  بر اساس قانون باید یک سال سابقه کار برای مهاجرت داشته باشد، باید یکسال داشته باشد!  یازده ماه و بیست و چند روزو چند ساعت مطمئنا منجر به رد تقاضای ویزایش خواهد شد.

قانون در استرالیا محل چانه زنی ندارد، با پول، زیبایی، رابطه، قابل خرید نیست. اینجا ضابطه بر همه چیز حاکم است.

لطفاً اگر دریافتید که یکی از شرایط ویزا را احراز نمی کنید، چک و چانه نزنید و بروید و سعی کنید بر اساس توصیه ای که به شما می شود شرایط را احراز کنید و بعد درخواست کنید تا پرونده اتان به جریان بیافتد.

درس دوم: اگر رعایت قانون برایتان جذابیتی ندارد لطفاً در ایران بمانید چون بر اثر کم توجهی به قانون،سالانه حدود ۵۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته و مصدوم می شوند. اگر از قانون خوشتان می آید به استرالیا تشریف بیارید چون در سال ۲۰۱۷ تعداد هزارو ۲۲۵ نفر جانشان را در تصادفات رانندگی از دست داده اند یعنی تقریبا ۴۰ درصد کمتر.

 

مهندس، پروفسور و پزشک بدون زبان عالی

اگر هر یک از عناوین بالا را در کنار اسمتان دارید و برای مثال شما فوق تخصص مغز و اعصاب از بهترین دانشگاه ایران دارید ولی  زبان انگلیسی نمی دانید، استرالیا را فراموش کنید.

درضمن اگر فکر می کنید که با یک دوره شش ماهه فشرده می توانید به سطح عالی زبان انگلیسی برسید، هدفتان محشر است  ولی متاسفانه دست نیافتنی. ارتقای سطح زبان زحمت بیشتری می طلبد و به نظر من دو تا سه سال و هفته ای حداقل ۱۵ ساعت آموزش نیاز دارد (البته اگر نابغه هستید زمان کمتری نیاز دارید).

اگر خواندن، نوشتن و انگلیسی شنیداری شما عالی است ولی صحبت کردن شما خوب نیست، هنوز زمان هجرت برایتان فرا نرسیده است. اینکه می آیید اینجا و انگلیسی اتان را قوی می کنید، از لحاظ قانون قابل قبول نیست. داشتن تحصیلات همراه با دانستن زبان انگلیسی عالی مورد نیاز استرالیاست.

درس سوم: آی متخصصان ، مهندسین و افراد ماهر! شما تکلیف خودتان را برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزاهای کاری و مهارتی می توانید با یکبار امتحان آیلتس مشخص کنید، اگر حدنصاب مورد نیاز را کسب کردید شانس مهاجرت دارید  و اگر کسب نکردید از همین امروز شروع کنید هیچ راه میانبر دیگری وجود ندارد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر , مهاجرت , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :2
  • Mah

    تاریخ : ۱۱ - مرداد - ۱۳۹۷

    از قانون خوشم میاد زبانمم دارم اکی میکنم مهارت و سابقه کاری هم به اندازه ای که اقامت بگیرم دارم ولی نمیدونم کسی که این متن و نوشته حال روحی مساعدی داشته یا نه این شخص بهتره بدونه تو کشور استرالیا احترام به همدیگر بسیار اهمیت داره ، میشه از این متن نتیجه گرفت که فرد نویسنده حتی یکبار هم به استرالیا سفر نکرده اگر هم اینکارو کرده خوی ایرانی و شخصیت مسخره کنندشو به شدت حفظ کرده…لطفا یاد بگیرید به دیگران از بالا نگاه نکنید و تمسخرو از کلامتان حذف کنید


    پاسخ

  • رضا

    تاریخ : ۲۴ - مرداد - ۱۳۹۷

    درود بر شما و جملات کاملا درستتون
    متاسفانه وقتی از ایران کسی شرایط رو میپرسه و ما سعی میکنیم حقایق رو بهش بگیم ناراحت میشه و نوعی روحیه خاص تمایل به دروغ شنیدن بخصوص در نسل جدید ایرانی وجود داره که متاسفاته منجر به سرشکستگی پی در پی شون میشه.
    من هر بار به سوال کننده ها جواب دادم راه میانبری وجود نداره و باید تلاش زیاد و طاقت فرسا کنید به حضرات بر خورده.


    پاسخ

ارسال دیدگاه