وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » میزان خودکشی در نیوساوت ولز ۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار : 1399/10/05 - 9:04

میزان خودکشی در نیوساوت ولز ۵ درصد کاهش یافت

صدای استرالیا - در سالی که با آتش‌سوزی‌های فراگیر و همه‌گیری کرونا دریادها خواهد ماند، یک آمار خوب هم ثبت شده و آن، کاهش پنج درصدی میزان مرگ‌ومیر به دلیل خودکشی در نیوساوت ولز است.


صدای استرالیا – در سالی که با آتش‌سوزی‌های فراگیر و همه‌گیری کرونا دریادها خواهد ماند، یک آمار خوب هم ثبت شده و آن، کاهش پنج درصدی میزان مرگ‌ومیر به دلیل خودکشی در نیوساوت ولز است.

اطلاعات منتشر شده از سوی دولت نیوساوت ولز نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر ۲۰۲۰ تعداد ۸۰۷ نفر جان خود را گرفته‌اند. این تعداد ۴۶ مورد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

این در حالی است که آمارهای ارایه شده از سوی وزارت بهداشت نیوساوت ولز و پزشکی قانونی ویکتوریا در اوایل سال جاری، نشان می‌داد که تعداد خودکشی احتمالا نسبت به سال قبل ثابت خواهد ماند. آخرین آمار پزشکی قانونی ویکتوریا نیز که از ابتدای امسال تا پایان سپتامبر را در برمی‌گرفت، حاکی از این بود که تعداد موارد خودکشی، با دو سال ماقبل آن تفاوتی نکرده است.

به گفته جان بورگدن، رییسLifeline  استرالیا، سازمانی غیر انتفاعی که به صورت ۲۴ ساعته خدمات پشتیبانی بحرانی ارایه می‌دهد، این بیشترین میزان کاهش خودکشی در نیوساوت ولز در یک دهه گذشته است.

این در حالی است که میزان تماس با Lifeline در سطح ملی، در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ درصد، معادل ۳ هزار تماس در روز، افزایش یافته است.

بورگدن گفت: صدها هزار استرالیایی برای دریافت کمک با ما و سایر ارایه دهندگان خدمات سلامت روان، تماس می‌گیرند و با دریافت کمکی که به آن نیاز دارند، از خودکشی آنها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: مردم، در مواقع نیاز، به سرعت به کمک ما دسترسی یافته‌اند و این موجب افت آمار خودکشی شده است.

بورگدن با اظهار امیدواری در خصوص اینکه این، نقطه‌ عطفی در زمینه سلامت روان در استرالیا باشد، از استرالیایی‌ها خواست که به ویژه در طول تعطیلات، با یکدیگر در تماس باشند.

بورگدن گفت: اگر فکر می‌کنید که کسی مشکل روحی دارد، لطفا به یاری او بشتابید.

منبع: گاردین


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه