وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » جاسیندا آردن: واکسن رایگان برای نیوزیلندی‌ها، برای کشورهای همسایه نیز واکسن خریدیم

تاریخ انتشار : 1399/10/04 - 5:09

جاسیندا آردن: واکسن رایگان برای نیوزیلندی‌ها، برای کشورهای همسایه نیز واکسن خریدیم

صدای استرالیا - بنا بر اعلام جاسیندا آردن، تمامی اهالی نیوزیلند به همراه جزایر همسایه در اقیانوس آرام، واکسن کووید-19 را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.


صدای استرالیا – بنا بر اعلام جاسیندا آردن، تمامی اهالی نیوزیلند به همراه جزایر همسایه در اقیانوس آرام، واکسن کووید-۱۹ را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که دو قرارداد تازه با شرکت‌های دارویی به منظور تولید واکسن کرونا امضا کرده‌ است.

وی گفت: مطمئن خواهم شد که واکسن رایگان به اندازه کافی برای پوشش تمامی جمعیت نیوزیلند و جزایر همسایه‌ای که درخواست واکسن داشته باشند، فراهم شود.

آردن افزود: ما تا کنون تعداد واکسن کافی برای یک دور واکسیناسیون در توکلائو، نیووی، جزایر کوک و همسایگان پولیزنی‌مان، شامل ساموآ، تونگا، تابلائو، در صورت درخواست دولت‌های‌شان، آماده کرده‌ایم.

نخست وزیر نیوزیلند گفت: ما همکاری نزدیکی با استرالیا داریم که آنها هم به دنبال تامین واکسن برای محدوده گسترده‌تری از اقیانوسیه هستند.

در پی اعلام این مساله، بسیاری نخست‌وزیر محبوب نیوزیلند را در شبکه‌های اجتماعی ستودند و او را قهرمان خود خواندند.

اما گروهی هم با شک و تردید بیشتری به این موضوع نگاه کردند و گفته‌اند که نیوزیلند تنها کشوری نیست که واکسن رایگان برای شهروندانش تامین کرده و ضمنا، همسایگانی که آردن با ارایه واکسن به آنها فخر می‌فروشد، جزایری کوچک با چند ده نفر جمعیت هستند.

دولت جاسیندا آردن، در جدیدترین قراردادهای منعقد شده، ۷٫۶ میلیون دوز واکسن AstraZeneca  (همکار دانشگاه آکسفورد در تهیه واکسن) و ۱۰٫۷ میلیون دوز هم از Novavax (شرکت بیوتک آمریکایی) خریداری کرده است.

پیش از این نیز نیوزیلند، موافقت‌نامه‌هایی برای خرید ۱٫۵ میلیون دوز از فایزر-بایون تک و ۵ میلیون دوز هم از جانسن منعقد کرده بود.

نیوزیلند ۵٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد و با توجه به اینکه واکسیناسیون باید در دو دور انجام شود، میزان واکسن خریداری شده برای چند دور واکسیناسیون کل جمعیت این کشور کافی است.

انجام برنامه واکسیناسیون از بهار ۲۰۲۱ در این کشور آغاز خواهد شد.

منبع: دیی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه