وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » موریسون: سفرهای بین ایالتی، شاید به داشتن گذرنامه واکسیناسیون منوط شود

تاریخ انتشار : 1400/02/29 - 7:59

موریسون: سفرهای بین ایالتی، شاید به داشتن گذرنامه واکسیناسیون منوط شود

صدای استرالیا- به گفته اسکات موریسون، استرالیایی‌ها ممکن است برای انجام سفرهای بین ایالات، به گذرنامه واکسیناسیون نیاز پیدا کنند.


صدای استرالیا- به گفته اسکات موریسون، استرالیایی‌ها ممکن است برای انجام سفرهای بین ایالات، به گذرنامه واکسیناسیون نیاز پیدا کنند.

نخست وزیر استرالیا که به مناسبت دومین سالگرد انتخابش با ۹News گفت‌وگو می‌کرد، با بیان این مطلب گفت که تاییدیه واکسیناسیون برای سفرهای داخلی، به توافق بین ایالات و قلمروها منوط خواهد بود؛ زیرا آنها هستند که با عمل به دستورهای سلامت عمومی‌شان، از سفر بین ایالتی استرالیایی‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: دستورالعمل‌های سلامت عمومی ابزارهایی هستند که به صورت قانونی، اجازه سفر بین ایالتی را به استرالیایی‌ها نمی‌دهند.

موریسون همچنین در این گفت‌وگو اعلام کرد که استراتژی‌اش برای بازگشایی مرزهای بین‌المللی به صورت گام به گام خواهد بود.

به گفته موریسون، با توجه به میزان ریسکی که استرالیا می‌تواند مدیریت کند، او موافق قرنطینه خانگی است؛ اما این کار فعلا شدنی نیست.

اسناد بودجه حاکی از این است که مرزهای بین‌المللی تا اواسط سال آینده بسته خواهند ماند.

موریسون بازگشایی مرزها را فرایندی تدریجی توصیف کرد و گفت: این گونه نیست که یک روز مرزها را ببندیم و فردایش باز کنیم. بلکه در هر گام باید توصیه‌های پزشکی مدنظر قرار گیرد.

نخست وزیر افزود: فازهای بازگشایی مرزها، شامل این خواهد بود که در گام نخست، استرالیایی‌ها احتمالا بتوانند با داشتن گذرنامه واکسیناسیون، آزادانه به ایالات دیگر سفر کنند و سپس، شهروندانی که واکسینه شده‌اند بتوانند به سفر خارجی بروند و در بازگشت، در خانه قرنطینه شوند.

به گفته وی، هم زمان، استرالیایی‌هایی که در خارج از کشور واکسینه شده باشند، با ارایه تاییدیه، خواند توانست به کشور بازگردند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه