وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » فراخوان دو مدل خودرو کیا به دلیل احتمال بروز آتش‌سوزی

تاریخ انتشار : 1400/02/29 - 5:52

فراخوان دو مدل خودرو کیا به دلیل احتمال بروز آتش‌سوزی

صدای استرالیا- به بیش از ۵۷ هزار استرالیایی هشدار داده شده که ماشین‌شان را در محیط‌های بسته مانند گاراژ پارک […]


صدای استرالیا- به بیش از ۵۷ هزار استرالیایی هشدار داده شده که ماشین‌شان را در محیط‌های بسته مانند گاراژ پارک نکنند؛ زیرا حتی در حالت خاموش هم احتمال آتش‌ گرفتن ماشین وجود دارد.

سازمان امنیت محصولات استرالیا، فراخوانی برای دو مدل خودرو کیا به دلیل مشکلاتی در واحد کنترل الکترونیک هیدرولیک (HECU) اعلام کرده است.

خودروهایی که این نقص را دارند، مدل QL Sportage تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ و مدل CK Stinger تولید شده بین ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هستند.

بر اساس این فراخوان، HECU که وظیفه کنترل سیستم‌های ترمز ضد قفل، پایداری و کنترل کشش را دارد، ممکن است حتی پس از خاموش کردن خودرو نیز فعال بماند.

در این فراخوان اعلام شده که اگر رطوبت وارد این واحد کنترلی شود، ممکن است موجب اتصال کوتاه شود و در نتیجه پس از خاموش شدن و پارک شدن ماشین، به آتش سوزی در محفظه موتور بینجامد.

پس از اعلام این فراخوان، شرکت کیا استرالیا نیز در حال تماس گرفتن با تمامی مالکان شناخته شده خودروهای مذکور است و به آنان توصیه می‌کند که برای بازبینی و تعمیرات رایگان، به نزدیک‌ترین فروشنده خودروهای کیا مراجعه کنند.

این شرکت توصیه کرده که تا پیش از تعمیر شدن خودروها، از پارک کردن آنها در نزدیکی سازه‌های قابل اشتعال و محوطه‌های بسته اجتناب شود.

پیش از این نیز در ماه فوریه، فراخوان مشابهی برای خودروهای توسان هیوندای اعلام شده بود.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه