وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » موریسون ادعای بی‌خطر بودن نفوذ چین در کشورهای اقیانوس آرام را رد کرد

تاریخ انتشار : 1401/02/23 - 5:35

موریسون ادعای بی‌خطر بودن نفوذ چین در کشورهای اقیانوس آرام را رد کرد

صدای استرالیا– اسکات موریسون، ادعای سفیر چین را مبنی بر اینکه همکاری دولت پکن با کشورهای اقیانوس آرام، تهدیدی علیه […]

موریسون ادعای بی‌خطر بودن نفوذ چین در کشورهای اقیانوس آرام را رد کرد

صدای استرالیا– اسکات موریسون، ادعای سفیر چین را مبنی بر اینکه همکاری دولت پکن با کشورهای اقیانوس آرام، تهدیدی علیه استرالیا نیست، رد کرد.

ژیائو کیان، سفیر پکن در استرالیا، در یادداشتی برای نشریه Australian Financial Review نوشت که هر دو کشور، منافع مشترکی دارند و قادرند اختلافات را کنار بگذارند.

در همین حال نخست‌وزیر استرالیا گفت که دخالت‌های چین در اقیانوس آرام، تبعات زیادی خواهد داشت.

موریسون پنج‌شنبه در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در لانستون گفت: من مدافع منافع ملی استرالیا هستم، نه حامی دیدگاه‌های دولت چین، چه در مورد استرالیا باشد و چه در مورد کشورهای اقیانوس آرام.

به گفته سفیر چین، دو کشور به ناچار مواضع و دیدگاه‌های متفاوتی دارند؛ اما باید اصول احترام متقابل، رفتار منصفانه با یکدیگر، احترام به تاریخ، فرهنگ، فلسفه، سیستم‌ها و مسیر توسعه یکدیگر را رعایت کنند.

وی نوشت: قدرت رو به رشد چین، نباید تهدیدی برای استرالیا قلمداد شود. کشوری بزرگ و قوی که سیاستی دوستانه را دنبال می‌کند، قطعا می‌تواند شریکی قدرتمند هم باشد. چین با وجود رشد و تقویت مداوم، همواره به همکاری‌های دوستانه با کشورهای جهان، از جمله استرالیا متعهد است.

سفیر دولت پکن ادامه داد: هدف از همکاری‌ها در اقیانوس آرام جنوبی، شکوفایی و ثبات منطقه‌ای است و ابزاری برای تهدید امنیت استرالیا نخواهد بود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه