وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » «ملک غیر قابل سکونت»؛ نقص مقرراتی که موجب اخراج مستاجران در نیوساوت‌ولز می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/05/30 - 13:35

«ملک غیر قابل سکونت»؛ نقص مقرراتی که موجب اخراج مستاجران در نیوساوت‌ولز می‌شود

صدای استرالیا– تعداد مستاجرانی که با توجیه «غیر قابل سکونت بودن» ملک، از موجر اخطار تخلیه دریافت می‌کنند، رو به […]

«ملک غیر قابل سکونت»؛ نقص مقرراتی که موجب اخراج مستاجران در نیوساوت‌ولز می‌شود

صدای استرالیا– تعداد مستاجرانی که با توجیه «غیر قابل سکونت بودن» ملک، از موجر اخطار تخلیه دریافت می‌کنند، رو به افزایش است.

لئو پترسون راس، سخنگوی اتحادیه مستاجران نیوساوت‌ولز می‌گوید که تعداد افرادی که با این اتحادیه تماس گرفته و گفته‌اند ملکی که اجاره کرده بودند، ناگهان غیر قابل سکونت اعلام شده، نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی می‌افزاید: یکی از ریسک‌های شکایت از وضعیت املاک اجاره‌ای این است که موجرها سریعا از حربه اخطار «غیرقابل سکونت بودن» ملک یا اخراج بی‌دلیل مستاجران روی می‌آورند.

سوفی الدریج که مادر دو فرزند است، یکی از ده‌ها مستاجری است که با چنین مشکلی روبه‌رو شده است. او در سال ۲۰۱۹ خانه‌ای دو خوابه را در اونلی اجاره کرد. در مدت اجاره، با مشاور املاک تماس گرفت و در مورد نیاز خانه به تعمیرات صحبت کرد. زیرا پاسم ها در سقف، خانه کرده بودند، اجاق، ماشین لباسشویی و تهویه خراب شده بود و دیوارها کپک زده بود. اما به جای انجام تعمیرات، در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ و درست پیش از تعطیلات کریسمس، اخطار سه‌هفته‌ای تخلیه خانه را دریافت کرد.

در نیوساوت‌ولز، مالکان ملزم به پیروی از استانداردهای حداقلی برای ملک خود هستند. اما این الزام فقط در زمان عقد قرارداد اجاره آغاز می‌شود، نه در زمان درج آگهی آن. همچنین مقرراتی وجود ندارد که مالکان را از ثبت مجدد ملک برای اجاره مستقیماً پس از پایان قرارداد اجاره موجود، به دلیل غیرقابل سکونت بودن، باز دارد. همین نقطه کور قانونی نیز موجب سوءاستفاده مالکان می‌شود.

سازمان تجارت منصفانه نیوساوت‌ولز در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ تعداد ۶۹ شکایت از مستاجران در ارتباط با اخطار تخلیه دریافت کرده که موضوع ۱۷ شکایت، اخطار تخلیه بی‌دلیل بوده و ۱۸ مورد نیز به مواردی همچون تخطی از مفاد اجاره نامه مربوط بوده است.

سایر شکایات شامل معوقات اجاره، افزایش بیش از حد اجاره، فروش ملک یا غیرقابل سکونت بودن محل به دلیل کپک یا نفوذ آب بوده است.

از ۶۹ شکایت، به ۱۵ مستأجر پیشنهاد جبران خسارت داده شده و ۲۴ نفر دیگر هم گزینه‌هایی برای حل مشکل دریافت کردند.

گزارش اخیر اتحادیه مستاجران نیوساوت ولز بیان می‌دارد که تا ۳۰ درصد از مستاجران این ایالت در معرض اخطار تخلیه قرار دارند.

 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه