وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » معتبرترین و غیرقابل اعتمادترین برندها در استرالیا معرفی شدند

تاریخ انتشار : 1402/12/19 - 9:12

معتبرترین و غیرقابل اعتمادترین برندها در استرالیا معرفی شدند

صدای استرالیا– شرکت نظرسنجی روی مورگان، تحقیقات جدیدی را منتشر کرده که در آن به معتبرترین و غیرقابل اعتمادترین برندهای […]

معتبرترین و غیرقابل اعتمادترین برندها در استرالیا معرفی شدند

صدای استرالیا– شرکت نظرسنجی روی مورگان، تحقیقات جدیدی را منتشر کرده که در آن به معتبرترین و غیرقابل اعتمادترین برندهای استرالیا اشاره شده است.

بر اساس داده‌های مربوط به سه ماهه دسامبر ۲۰۲۳، خطوط هوایی کانتاس در نظر مردم استرالیا بیشترین افت را کرده است، در حالی که کاهش اعتماد به سوپرمارکت‌های بزرگ در بحران هزینه‌های زندگی، باعث تغییر در صدر جدول رتبه‌بندی شده است.

ده برند برتر از نظر میزان اعتماد به این شرح است:

۱۰- پست استرالیا: پست استرالیا با چالش‌هایی در کسب و کار خود مواجه است، از جمله هزینه تحویل نامه‌ها، اما همچنان یکی از معتبرترین برندهای کشور به شمار می‌آید و در رتبه ۱۰ فهرست روی مورگان قرار دارد.

۹- بیگ‌ دبلیو: فروشگاه زنجیره‌ای Big W در رتبه بعدی این فهرست قرار دارد.

۸-  مایر: فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مایر در رتبه هشتم قرار دارد که یک رتبه نسبت به سه ماهه سپتامبر افت کرده است.

۷- تویوتا: تویوتا جایگزین مایر در رتبه هفتم شده است. این خودروساز که بیش از هر رقیب دیگری در استرالیا خودرو می‌فروشد، نسبت به سه ماهه قبل یک رتبه صعود کرده است.

۶- اپل: شهرت اپل بدون تغییر باقی مانده و این غول فناوری جهان، جایگاه خود را به عنوان ششمین برند معتبر استرالیا حفظ کرده است.

۵- کلز: بزرگترین بازنده در جمع ده برند برتر در سه ماهه دسامبر، کلز بود که با کاهش اعتماد به سوپرمارکت‌های بزرگ در بحران هزینه‌های زندگی، دو رتبه سقوط کرده و به رتبه پنجم رسیده است.

۴- کی‌مارت: کی‌مارت با سود بردن از سقوط کلز در رده‌بندی، یک رتبه صعود کرد و به رتبه چهارم رسید.

۳- الدی: برخلاف دو سوپرمارکت بزرگ، اعتبار الدی در جدیدترین نظرسنجی بهبود یافته و به رتبه سوم ارتقا پیدا کرده است.

۲- وولورث: وولورث که زمانی معتبرترین برند استرالیا بود، در دسامبر جایگاه خود را از دست داد، زیرا خریداران در بحران هزینه‌های زندگی، نسبت به سوپرمارکت‌های بزرگ و سودهای هنگفت آنها بی‌اعتمادتر شده‌اند.

۱-  بانینگز: بانینگز به جای وولورث عنوان معتبرترین برند استرالیا را به دست آورد. میشل لوین، مدیرعامل روی مورگان، گفت: حمایت از جامعه، قیمت‌های منصفانه، قدرت برند و تسلط بر حوزه فعالیت بدون تکبر و غرور، موجب شهرت و اعتبار این غول فروش ابزار آلات بوده است.

غیرقابل اعتمادترین برندها هم اینها هستند:

۱۰- نستله: در میان برندهایی که کمترین اعتماد را در بین استرالیایی‌ها دارند، شرکت مواد غذایی نستله در رتبه دهم قرار دارد.

۹-  ایکس/توییتر: برند بعدی ایکس است که قبلا توییتر نام داشت. جایگاه این غول شبکه‌های اجتماعی پس از تصاحب توسط ایلان ماسک و در میان اتهامات کاهش استانداردهای ایمنی و افزایش اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده، تنزل پیدا کرده؛ اما ایکس در واقع جایگاه خود را در استرالیا بهبود بخشیده و از رتبه هشتم به نهم ارتقا یافته است.

۸- تیک‌تاک: تیک‌تاک، دیگر غول شبکه‌های اجتماعی، در جهت دیگری حرکت کرد و با ایکس جابه‌جا شد و به رتبه هشتم در رده‌بندی تنزل کرد.

۷- آمازون: ممکن است آمازون به عنوان غول تجارت الکترونیک و فناوری جهانی سهم قابل توجهی از بازار را داشته باشد؛ اما این به معنای آن نیست که در استرالیا مورد اعتماد است. این شرکت هفتمین برندی است که استرالیایی‌ها به آن اعتماد چندانی ندارند.

۶- مدی‌بنک: شهرت مدی‌بنک یک سال پس از هک سال ۲۰۲۲ همچنان در سطح پایینی قرار دارد. جایگاه این شرکت بدون تغییر در رتبه ششم باقی مانده است.

۵-  نیوز کورپ: شرکت رسانه‌ای نیوز کورپ به عنوان پنجمین برند کم‌اعتماد در این کشور در رتبه بعدی لیست قرار دارد.

۴- تلسترا: جایگاه تلسترا کمی بهبود یافته و از رتبه سوم به رتبه چهارم غیرقابل اعتمادترین برندها ارتقا یافته است.

۳-  کانتاس: کانتاس سال پرآشوب ۲۰۲۳ خود را با سقوط دوباره یک پله‌ای در رده‌بندی بی‌اعتمادی به پایان رساند.

این شرکت هواپیمایی علی‌رغم ثبت سود بی‌سابقه، سال سختی را پشت سر گذاشت، چرا که خشم عمومی نسبت به قیمت‌های بالا، تأخیرها و اعتبارات پرواز باعث شد آلن جویس، مدیرعامل این شرکت زودتر از موعد استعفا دهد، مدیران ارشد آن در جلسات سنا مورد بازخواست قرار گیرند و ریچارد گودر، رئیس این شرکت (که او هم اکنون در حال خروج از کانتاس است) در جلسه سالانه سهامداران مورد اعتراض قرار بگیرد.

۲-  متا/فیس‌بوک: فیس‌بوک و مالک آن، متا، مقام دوم جدول غیرقابل اعتمادها را به خود اختصاص داده‌اند.

۱-  اپتوس: اما در صدر (یا بهتر بگوییم در قعر) فهرست، اپتوس قرار دارد. این شرکت مخابراتی از ژوئن ۲۰۲۳ و پس از نقض داده‌های سال ۲۰۲۲ جایگاه غیرقابل اعتمادترین برند استرالیا را از دست فیس‌بوک/متا در آورده و همچنان در همین رتبه قرار دارد.

پانزده ماه پس از آن فاجعه، روند بهبود این برند همچنان کند پیش می‌رود، و بدون شک با قطعی گسترده شبکه در اواخر سال گذشته که باعث شد میلیون‌ها استرالیایی نتوانند برای حدود ۱۳ ساعت از تلفن‌های خود استفاده کنند، وضعیت اپتوس بدتر هم شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه