وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » معافیت دانشجویان هندی از مقررات سختگیرانه ویزای فارغ‌التحصیلان خارجی

تاریخ انتشار : 1402/09/25 - 0:54

معافیت دانشجویان هندی از مقررات سختگیرانه ویزای فارغ‌التحصیلان خارجی

صدای استرالیا- بر اساس توافق بین دولت‌های استرالیا و هند، دانشجویان هندی از مقررات سختگیرانه ویزای فارغ‌التحصیلان خارجی معاف شدند.


صدای استرالیا- بر اساس توافق بین دولت‌های استرالیا و هند، دانشجویان هندی از مقررات سختگیرانه ویزای فارغ‌التحصیلان خارجی معاف شدند.

دولت هند به بیش از ۴۰۰ کارگزار آموزشی در دهلی اعلام کرد که توافقنامه تجارت آزاد که در دولت موریسون بین هند و استرالیا امضا شده معتبر است و بر اصلاحات مهاجرتی دولت آلبانیزی که روز دوشنبه اعلام شده، اولویت خواهد داشت.

اصلاحات اعلام شده در روز دوشنبه شامل افزایش الزامات تسلط به زبان انگلیسی در ارایه ویزا و بررسی دقیق‌تر درخواست‌ها برای ویزای دانشجویی است. تغییرات یاد شده در پی آن اتفاق افتاد که گزارش‌هایی درباره سوءاستفاده از ویزای دانشجویی از سوی افراد غیر دانشجو با هدف کار در استرالیا منتشر شد.

بنا به اعلام وزارت آموزش، در ماه سپتامبر گذشته، ۱۵۳ هزار و ۲۵۰ دانشجو و دانش‌آموز هندی در دوره‌های آموزشی استرالیا ثبت نام کردند که از این میان، حدود ۵۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت ویزاهای طولانی‌مدت‌تر تحت توافقنامه تجارت آزاد خواهند بود.

۴۶ هزار و ۶۰۰ نفری که در دوره های کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و نزدیک به یک سوم کل دانشجویان هندی را تشکیل می‌دهند، ویزاهای طولانی‌تری دریافت کرده و مجاز خواهند بود حداکثر ۳ سال در استرالیا بمانند. همچنین در حدود ۱۸۰۰ دانشجوی دکترا نیز یک سال بیشتر اجازه دریافت می‌کنند و می‌توانند تا چهار سال در استرالیا اقامت کنند.

در کل، دانشجویان خارجی که درس خود را تمام کرده باشند، می‌توانند برای دریافت ویزای موقت فارغ‌التحصیلان اقدام کنند که به آنها امکان می‌دهد تا دو سال در استرالیا بمانند و کار کنند.

کلر اونیل، وزیر امور داخلی به عنوان بخشی از راهبرد مهاجرت، اقدام به بازنگری تصمیمی کرد که به فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌ها اجازه می‌داد که دو سال بیشتر جهت کار در استرالیا بمانند.

اما در نتیجه امضای توافقنامه تجارت آزاد با هند که سال گذشته بین دن تهان، وزیر تجارت وقت با همتای هندی امضا شد، دانشجویان ارشد و دکترا از هند، اکنون یک سال بیشتر از سایر دانشجویان مشابه امکان حضور در استرالیا را خواهند داشت.

هند پس از چین دومین مبدا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در استرالیاست.

نشریه فایننشال ریویو استرالیا امسال فاش کرد که افزایش ثبت‌نام دانشجویان هندی از اواخر سال گذشته، همراه با رشد مواردی از عملکرد غیراخلاقی و فسا و سوءاستفاده از سیستم ویزا در استرالیا همراه بوده است.

منبع: فایننشال ریویو استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه