وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » نتایج نظرسنجی: پیتر داتون غیرمعتمدترین سیاستمدار استرالیاست

تاریخ انتشار : 1402/09/25 - 10:52

نتایج نظرسنجی: پیتر داتون غیرمعتمدترین سیاستمدار استرالیاست

صدای استرالیا– رهبر اپوزیسیون استرالیا در نظرسنجی ۲۰۲۳ فهرست عدم اعتماد موسسه تحقیقاتی «روی مورگان» عنوان غیرمعتمدترین سیاست‌مدار استرالیا را […]

نتایج نظرسنجی: پیتر داتون غیرمعتمدترین سیاستمدار استرالیاست

صدای استرالیا– رهبر اپوزیسیون استرالیا در نظرسنجی ۲۰۲۳ فهرست عدم اعتماد موسسه تحقیقاتی «روی مورگان» عنوان غیرمعتمدترین سیاست‌مدار استرالیا را از آن خود کرد.

پیتر داتون در این نظرسنجی به رغم اقدام اسکات موریسون مبنی بر انتصاب مخفیانه خود به ۵ منصب دولتی، نخست‌وزیر سابق استرالیا را نیز پشت سر گذاشته است.

نظرسنجی مذکور اشاره کرده که کلایو پالمر، میلیاردر معروف نیز می‌توانست سومین قانون‌گذار غیرمعتمد استرالیا باشد؛ اما به دلیل اینکه او از سیاست کناره‌گیری کرده در این لیست حضور ندارد.

پالمر در نظرسنجی مارس ۲۰۲۲ بالاترین امتیاز عدم اعتماد را دریافت کرده بود. او زمانی گفته بود که می‌خواهد نمونه‌ای مدرن از کشتی تایتانیک بسازد و همچنین اعلام کرده بود که قصد دارد یک پارک موضوعی با بیش از ۱۶۰ مدل دایناسور تاسیس کند و به همین دلیل به او پالمرساروس گفته می‌شود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که داتون علی‌رغم عملکرد بهتر در نظرسنجی‌های اخیر مانند Newspoll و Resolve هنوز نتوانسته اعتماد رای دهندگان را جلب کند.

میشل لواین، مدیر اجرایی روی مورگان گفت: سطح بالای بی‌اعتمادی به پیتر داتون و سایر افراد در اپوزیسیون موجب می‌شود که آنها نتوانند در فضای موجود دولت را به دست بگیرند.

به گفته لواین، امتیاز داتون بسیار نزدیک به امتیاز اسکات موریسون چند هفته قبل از شکست ائتلاف در انتخابات ۲۰۲۲ است.

اما بی‌اعتمادی به داتون، نشانه اعتماد مردم به دولت هم نیست.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد مردم به حزب کارگر کاهش پیدا کرده و آنتونی آلبانیزی نیز سقوط تکان‌دهنده‌ای در زمینه اعتماد تجربه کرده است.

اکنون از ۲۱ نفر قانون‌گذار غیر معتمد، ۱۰ نفر از حزب کارگر هستند. از آن جمله می‌توان به آناستازیا پالاشو، دنیل اندروز و کریس مینز اشاره کرد. در حالی که در سال ۲۰۲۲ هیچ سیاستمداری از حزب کارگر در میان ده قانون‌گذار غیرمعتمد حضور نداشت. 

در نظرسنجی اخیر، نخست‌وزیر استرالیا که پیش‌تر در جایگاه دوم «مورد اعتمادترین» قانون‌گذار قرار داشت، به رده سوم «غیرمعتمدترین» سقوط کرده و اوضاع فعلا برای وزیر خزانه‌داری او بر وفق مراد است.

جیم چالمرز پس از بازگرداندن اوضاع مالی استرالیا به شرایط مناسب، در جایگاه سومین سیاستمدار مورد اعتماد قرار گفته است.

اما لقب «مورد اعتمادترین» سیاستمدار استرالیا، برای دومین سال پیاپی به پنی وونگ، وزیر امور خارجه رسیده و سناتور جاسینتا نامپیجینپا پرایس از حزب لیبرال در جایگاه دوم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، آلن جویس، مدیرعامل سابق کانتاس نیز غیرمعتمدترین رهبر تجاری استرالیا نام گرفته است.

روی مورگان نظرسنجی خود را به صورت پیامکی در حدفاصل ۱۶ تا ۲۰ نوامبر با پرسش از بیش از یک هزار استرالیایی ۱۸ سال به بالا انجام داده است.

منبع: کانبرا تایمز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه