وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 14 May 2024
» اجتماعی » نخستین پلاک خودرو استرالیا به مزایده گذاشته شد

تاریخ انتشار : 1402/09/24 - 11:18

نخستین پلاک خودرو استرالیا به مزایده گذاشته شد

صدای استرالیا– نخستین پلاک خودرو صادر شده در استرالیا در حراجی به فروش گذاشته شده و با وجود باقی ماندن […]

نخستین پلاک خودرو استرالیا به مزایده گذاشته شد

صدای استرالیا– نخستین پلاک خودرو صادر شده در استرالیا در حراجی به فروش گذاشته شده و با وجود باقی ماندن بیش از یک ماه از زمان این مزایده، قیمت پلاک مذکور از ۱۰ میلیون دلار گذشته است.

بنا به اعلام حراجی لویدز، پلاک تاریخی «NSW 1» تا کنون هیچ وقت به مزایده گذاشته نشده است؛ اما پس از اینکه به مدت ۷۲ ساعت، درخواست آنلاین برای این پلاک باز بود، پیشنهادهای خرید از مبلغ ۱۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

گمان می‌رود که این پلاک، نخستین پلاک خودرو نصب شده روی خودرو در استرالیا بوده است. این پلاک در سال ۱۹۱۰ از سوی رییس پلیس نیوساوت‌ولز صادر شده است. 

نخستین پلاک خودرو استرالیا به مزایده گذاشته شد

به نظر می‌رسد در دهه ۱۹۳۰ این پلاک روی خودرو اولدزموبیلی نصب بوده که به سیر فردریک استیوارت، سیاستمدار و صنعتگر نیوساوت‌ولزی تعلق داشته است.

 پس از مرگ این سیاستمدار، پلاک مذکور در اختیار مارجوری استیوارت، همسر او قرار گرفته و در دهه ۱۹۸۰ روی یک خودرو فورد فرمونت گیا و چند خودرو دیگر نصب بوده است.

مارجوری استیوارت در سال ۱۹۸۸ پیشنهاد ۲۰۰ هزار دلاری برای فروش پلاک NSW 1 را رد کرده بود.

مزایده یاد شده که ماه آینده بسته می‌شود، بالاترین مبلغ پیشنهادی برای یک پلاک خودرو در تاریخ استرالیاست. پیش از این و در سال ۲۰۱۷، پلاک NSW 4 به مبلغ ۲٫۴۵ میلیون دلار فروخته شده بود.

گران‌قیمت‌ترین پلاک خودرو فروخته شده در جهان نیز، پلاک شماره ۱ امارات متحده عربی است که در سال ۲۰۰۸ به مبلغ ۲۰٫۵ میلیون دلار به فروش رسید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه