وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » مسئول ارشد پزشکی استرالیا: تعداد بیماران کرونایی افزایش می‌یابد؛ شک نداریم

تاریخ انتشار : 1400/10/10 - 4:44

مسئول ارشد پزشکی استرالیا: تعداد بیماران کرونایی افزایش می‌یابد؛ شک نداریم

صدای استرالیا- افسر ارشد پزشکی استرالیا هشدار داد که پس از تصمیم جمعی رهبران کشور مبنی بر تسهیل تعریف تماس نزدیک و الزامات ایزوله شدن، کشور شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی خواهد بود.


صدای استرالیا- افسر ارشد پزشکی استرالیا هشدار داد که پس از تصمیم جمعی رهبران کشور مبنی بر تسهیل تعریف تماس نزدیک و الزامات ایزوله شدن، کشور شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی خواهد بود.

هم‌زمان با گذشتن تعداد موارد ابتلا از ۲۱ هزار نفر، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا جلسه اضطراری کابینه ملی را به منظور تنظیم واکنش کشور به سویه اومیکرون، تشکیل داد.

در این جلسه که روز پنج‌شنبه تشکیل شد، اکثریت ایالات، تعاریف جدید تماس نزدیک را مورد توافق قرار دادند که بر اساس آن، هر کسی که به مدت ۴ ساعت یا بیشتر با یک بیمار کرونایی در یک خانه باشد، تماس نزدیک محسوب می‌شود.

به این ترتیب در تمامی ایالات و قلمروها، به جز استرالیای جنوبی، تماس‌های نزدیک و افراد کرونا مثبت، در صورتی که نتیجه تست فوری آنتی‌ژن آنها در روز ششم ایزوله منفی شود، فقط باید ۷ روز ایزوله را سپری کنند و در صورت مثبت بودن تست فوری، باید تست PCR بدهند. به افراد تماس نزدیکی هم که علایم داشته باشند، توصیه شده که تست PCR بدهند.

استرالیای غربی با اصل این تغییرات موافقت کرده، ولی گفته که فعلا مقررات ایزوله و تماس نزدیک خود را اجرا می‌کند. قلمرو شمالی نیز اعلام کرده که تصمیم‌ خود را ظرف روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد کرد.

در همین حال، پروفسور کلی، مسوول ارشد سلامت دولت فدرال گفته است که این اقدام، عواقب خود را خواهد داشت.

وی افزود: شکی در این نیست که تعداد موارد ابتلا افزایش خواهد یافت.

وی همچنین اعلام کرد که در مواجهه با افزایش موارد ابتلا، باید منابع خود را هوشمندانه مدیریت کنیم.

این در حالی است که در روزهای اخیر، فرایند تست PCR با صف‌ها و تاخیر های طولانی همراه بوده و تست‌های فوری آنتی‌ژن هم کمیاب شده است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه