وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » هر آنچه که باید درباره مقررات جدید قرنطینه و تماس نزدیک بدانید

تاریخ انتشار : 1400/10/10 - 4:19

هر آنچه که باید درباره مقررات جدید قرنطینه و تماس نزدیک بدانید

صدای استرالیا- با رشد سریع سویه اومیکرون در استرالیا که با افزایش انفجاری تعداد موارد ابتلا تقریبا در تمامی ایالت‌ها همراه شده، چندین تغییر در مقررات کرونایی به تناسب با این وضعیت اعمال شده است.

کشف پنج مورد ابتلا به کرونا در سیدنی، ویکتوریا همچنان پاک است

صدای استرالیا- با رشد سریع سویه اومیکرون در استرالیا که با افزایش انفجاری تعداد موارد ابتلا تقریبا در تمامی ایالت‌ها همراه شده، چندین تغییر در مقررات کرونایی به تناسب با این وضعیت اعمال شده است.

مقامات بهداشتی هم‌اکنون هم‌نظرند که اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا، شدت کمتری دارد و هرچند که بسیار واگیردارتر است، خطری مانند شیوع‌های قبلی کرونا را موجب نمی‌شود.

از سوی دیگر، با توجه به لایه محافظتی که واکسن برای جامعه به ارمغان آورده، چند تغییر در تصمیمات مرتبط با مدیریت همه‌گیری، از جمله ارایه تعریف جدیدی از تماس نزدیک و زمان ایزوله شدن، از نیمه‌شب دیشب به اجرا گذاشته شده است.

در ادامه به توضیح کامل تغییرات اعمال شده در مقررات می‌پردازیم.

تغییر تعریف

تعریف تماس نزدیک با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و زمان ایزوله شدن برای افراد مبتلا و کسانی که با آنها در تماس نزدیک بوده‌اند، تغییر کرده است.

از نیمه شب دیشب، تماس نزدیک با یک فرد کرونا مثبت، به دو حالت تقسیم بندی می‌شود: تماس خانگی یا تماس مشابه خانگی فقط یا یک فرد مبتلای تایید شده.

به این ترتیب، ارتباط با افراد کرونا مثبت در فروشگاه‌ها، سوپر مارکت‌ها و رستوران‌ها، تماس نزدیک محسوب نمی‌شود و صرفا افرادی که چند ساعتی را درون یک خانه با یک بیمار کرونایی گذرانده‌اند، تماس نزدیک محسوب می‌شوند.

به گفته اسکات موریسون، یک تماس خانگی به شخصی اطلاق می‌شود که به همراه فرد مبتلا به کرونا در یک خانه زندگی می‌کند یا بیش از چهار ساعت با او درون یک خانه، اقامتگاه یا مراکز نگهداری و مراقبت گذرانده باشد.

تغییر در مدت زمان ایزوله  بیماران

یک بیمار کرونا مثبت باید به مدت هفت روز، با شروع از روزی که تست PCR او مثبت شده، خود را ایزوله کند. پیش از این زمان ایزوله شدن ۱۰ روز بود.

این بیمار باید در روز ششم ایزوله خود، یک تست فوری آنتی‌ژن بدهد و در صورت منفی بودن نتیجه تست، می‌تواند در روز هفتم از ایزوله خارج شود.

تغییر در مدت ایزوله تماس‌های نزدیک

یک تماس نزدیک که دارای علایم بیماری باشد، باید تست PCR بدهد و اگر نتیجه آن مثبت بود، باید از زمان دریافت نتیجه تست به مدت هفت روز ایزوله شود.

اما تماس نزدیکی که علایم بیماری نداشته باشد، باید یک تست فوری آنتی‌ژن بدهد و در صورت مثبت شدن تست، برای تست PCR نیز اقدام کند.

اگر تست PCR فرد تماس نزدیک منفی شد، باز هم باید به مدت هفت روز ایزوله بماند، چون ممکن است علایم بیماری دیرتر بروز کند و مدت هفت روزه ایزوله از روزی شروع می‌شود که در معرض بیماری از سوی فرد آلوده قرار گرفته باشد. این افراد نیز باید در روز ششم، تست فوری آنتی‌ژن بدهند.

مثبت شدن تست روز ششم

اگر تست فوری آنتی‌ژن این افراد در روز ششم ایزوله مثبت شد، آنگاه باید برای تست PCR اقدام کنند.

اگر نتیجه تست PCR هم مثبت شد، دوباره یک دوره ایزوله هفت روز شروع می‌شود. به این ترتیب، کل دوره ایزوله به ۱۴ روز می‌رسد.

تماس نزدیک خانگی بدون علایم

اما اگر فردی با یک بیمار کرونایی درون یک خانه بوده باشد ولی علایمی در او بروز نکند، می‌تواند به زندگی عادی خود بپردازد.

طبق تعاریف جدید تماس نزدیک، الزامی برای این افراد برای انجام تست PCR نیست.

موریسون گفت: می‌تواند به خانه بروید، به ساحل بروید و یا هر کاری می‌خواهید بکند. زندگی عادی‌تان را بکنید، اما مراقب بروز علایم باشید و حتما یادآور واکسن خود را بزنید.

چه مناطقی این مقررات تازه را پذیرفته‌اند؟

به گفته اسکات موریسون، تمامی ایالات و قلمروها بر سر این تعاریف جدید به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: این تغییرات از نیمه شب دیشب در نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، استرالیای جنوبی، کوئینزلند و قلمرو پایتختی به اجرا گذاشته شده، تاسمانی از روز اول ژانویه مقررات را اجرا می‌کند و قلمرو شمالی و استرالیای غربی نیز در روزهای آینده این مقررات را اعلام خواهند کرد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه