وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » محکومیت نخست‌وزیر سابق استرالیا در پارلمان

تاریخ انتشار : 1401/09/10 - 4:38

محکومیت نخست‌وزیر سابق استرالیا در پارلمان

صدای استرالیا - پارلمان استرالیا روز چهارشنبه به محکومیت اسکات موریسون، نخست‌وزیر سابق این کشور به دلیل انتصاب مخفیانه‌اش در چندین وزارتخانه در زمان همه‌گیری ویروس کرونا رای داد.


صدای استرالیا – پارلمان استرالیا روز چهارشنبه به محکومیت اسکات موریسون، نخست‌وزیر سابق این کشور به دلیل انتصاب مخفیانه‌اش در چندین وزارتخانه در زمان همه‌گیری ویروس کرونا رای داد.

اسکات موریسون که قدرت را در انتخابات سراسری ماه مه از دست داد، پنج انتصاب مخفیانه در دوران همه‌گیری داشت که از جمله این وزارتخانه‌ها می‌توان به وزارت بهداشت، دارایی، خزانه‌داری، منابع طبیعی و امور داخلی اشاره کرد.

طی جلسه محکومیت این نخست‌وزیر سابق استرالیا، ۸۶ رای موافق و ۵۰ رای مخالف داده شد.

اسکات موریسون پیش از رای‌گیری در پارلمان گفت: «تصمیمات من قانونی بود و این تصمیم در صورتی که برخی وزرا در زمان همه‌گیری کرونا صلاحیت نداشتند، لازم و ضروری بود. امروز خطاب به کسانی که می‌خواهند علیه من رای بدهند، می‌گویم که دست از این کار بردارند و از خود بپرسند که آیا تا به حال با بحرانی مواجه شده‌اند که چشم‌انداز آن کاملا ناشناخته و نامعلوم باشد؟»

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر کنونی استرالیا در این رابطه گفت: واقعیت این است که دموکراسی ما ارزشمند است. هیچ جایی برای سهل‌انگاری نیست.

این اولین باری بود که یک نخست‌وزیر سابق توسط پارلمان استرالیا محکوم می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از رویترز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه